משרד התחבורה בוחן אפשרות לפרסם בפומבי רשימות של נהגים שרשיונם נפסל

משרד התחבורה בוחן אפשרות לפרסם באמצעי התקשורת רשימות של נהגים שרשיונם נפסל בעקבות שיטת הניקוד או פסיקות של בתי משפט תעבורה, כך הודיע אתמול שר התחבורה, מאיר שטרית


00:00 ,05.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שטרית : רבים מהנהגים שרשיונם נשלל ממשיכים לנהוג למרות הודעת הפסילה
 
משרד התחבורה בוחן אפשרות לפרסם באמצעי התקשורת רשימות של נהגים שרשיונם נפסל בעקבות שיטת הניקוד או פסיקות של בתי משפט תעבורה, כך הודיע היום שר התחבורה, מאיר שטרית.
 
בדיון שהתקיים בפורום הבטיחות השבועי, בראשות שר התחבורה הוחלט לבחון אפשרות לפרסם באמצעי התקשורת השונים ובאתרי האינטרנט רשימות של נהגים שרשיונם נפסל, לאחר שהתברר כי רבים מנהגים אלה ממשיכים לנהוג למרות שרשיונם נפסל.
 
בדיון התברר כי רבים מהנהגים שרשיונם נשלל ממשיכים לנהג למרות הפסילה בטענה כי לא קיבלו את ההודעה על הפסילה ואחרים סרבו לחתום על קבלת ההודעה על פסילת הרשיון לאחר שנשלחה בדואר רשום.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי בשנת 2004 נשללו כ- 98 אלף רשיונות נהיגה בשל עבירות תעבורה. כ- 77 אלף מהרשיונות נשללו על ידי בתי משפט והשאר נפסלו על ידי משטרת ישראל או משרד התחבורה, כתוצאה מצבירת נקודות חובה.
 
מאז החלה שיטת הניקוד החדשה לפני כשנה וחצי, נשללו רשיונותיהם של יותר מ- 4600 נהגים לתקופה של שלושה חודשים לאחר שצברו בין 36 ל- 72 נקודות בשיטת הניקוד החדשה. רשיונם של 290 נהגים נוספים נשלל לתקופה של 9 חודשים לאחר שצברו72 נקודות ויותר. רשיונם של נהגים אלה יחודש רק לאחר שיעמדו במבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי ("טסט") מחדש וקורס בסיסי ויעודי בנהיגה נכונה.
 
מאז החלה שיטת הניקוד החדשה זומנו לקורס בנהיגה נכונה יותר מ- 80 אלף נהגים שצברו12 נקודות ויותר. כ- 380 אלף נהגים נוספים שצברו בין 2 ל- 10 נקודות יזומנו לקורס בנהיגה נכונה אם יצברו 12 נקודות. יצויין כי משרד התחבורה שיגר לאחרונה הודעות אזהרה על פסילת רשיון נהיגה לאלפי נהגים שצברו בין 24 ל– 34 נקודות בשיטה החדשה.