משרד הרישוי: עמדות ממוחשבות להנפקת רשיונות

עמדות לשירות עצמי של משרד הרישוי ינפיקו רישיונות נהיגה ורכב בתוך 15 שניות בלבד ויאפשרו גם לשלם אגרת רשיונות נהיגה ורכב באמצעות כרטיס אשראי


00:00 ,24.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

עמדות לשירות עצמי של משרד הרישוי ינפיקו רישיונות נהיגה ורכב בתוך 15 שניות בלבד ויאפשרו גם לשלם אגרת רשיונות נהיגה ורכב באמצעות כרטיס אשראי

 
משרד התחבורה החל בהצבת עמדות ממוחשבות לשירות עצמי המאפשרות להנפיק בתוך 15 שניות בלבד רישיון נהיגה או רשיון רכב. זאת כחלק מתוכניתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, לשפר את השירות לאזרח ולקצר את התורים במשרדי הרישוי.
 
על פי תוכניתו של השר כץ יוקמו כ-100 עמדות שירות ממוחשבות בכל רחבי הארץ. עמדות השירות יספקו שירות עצמי לציבור בנושא רישוי רכב ונהיגה, 24 שעות ביממה, תוך הקפדה על אבטחת המידע הניתן.
 
העמדות יוצבו בקניונים, תחנות דלק, משרדי ממשלה, סניפי דואר ומשרדי רישוי וכן באזורים בהם קיימת תנועה גדולה של אנשים. עמדות השירות יהיו נגישות לנכים ואנשים עם מוגבלויות וכן לתחבורה ציבורית ורכב פרטי.
 
בשלב הראשון ניתן יהיה לבצע בעמדות השירות פעולות כגון חידוש רשיון נהיגה, הנפקת כפל רשיון נהיגה, חידוש רשיון רכב והנפקת רשיון רכב. כמו כן העמדות הממוחשבות יאפשרו גם לשלם את אגרת רשיונות הנהיגה והרכב באמצעות כרטיס אשראי.
 
בעתיד ניתן יהיה לבצע באמצעות העמדות תשלום אגרה למבחן נהיגה מעשי ולהנפיק טפסים כגון: יפוי כח, רשיון לרכב ציבורי וכבד, בדיקות רפואיות לקשישים, מידע על צבירת נקודות, קליטת בקשות להחזר אגרות בגין רכב גנוב ואובדן גמור או השבתה.
 
משרדי הרישוי לא יבוטלו והם ימשיכו לטפל בשאר פניות הציבור. משרד התחבורה גם לא יבטל את השירותים הניתנים כיום באמצעות האינטרנט והמוקד הטלפוני ובכוונתו אף להרחיב ולשפר את השירותים הניתנים באמצעותם.
 
במהלך חנוכת העמדה הראשונה שהוצבה בקניון הזהב בראשון לציון אמר השר כץ כי העמדות הממוחשבות יאפשרו לשפר באופן משמעותי את השירות לציבור ויפחיתו את העומס מעובדי משרד הרישוי. "חוסר האיזון בין מספר מבקשי השירות לבין העדר תשתיות נאותות למתן השרות יצר מצב שבו אזרחים רבים הנזקקים לשירותי הרישוי נדרשים לבזבז ימי עבודה וזמן יקר בהמתנה לתורים הארוכים" הוסיף כץ.