משבוע הבא: בדיקות זיהום אוויר מחמירות לכלי רכב משנת ייצור 1995 ואילך

הבדיקה החדשה מתייחסת לכלי הרכב המונעים בבנזין והיא תיערך במכוני הרישוי בעת ה"טסט" השנתי לרכב


00:00 ,23.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הבדיקה החדשה מתייחסת לכלי הרכב המונעים בבנזין והיא תיערך במכוני הרישוי בעת ה"טסט" השנתי לרכב
 
משרד התחבורה מהדק את הפיקוח על כלי רכב מזהמים. החל מיום שני (27 במרץ) יחוייבו כל כלי הרכב משנת ייצור 1995 ואילך לעבור בדיקה נוספת מחמירה של רמת פליטת זיהום האוויר מהרכב, במסגרת מבחן הרישוי השנתי לרכב ("טסט").
 
שר התחבורה מאיר שטרית ציין כי הבדיקה החדשה מתייחסת לכל כלי הרכב המונעים בבנזין והיא מבוצעת בהתאם לנדרש על פי התקינה האירופאית. בעבור הבדיקה יידרשו הנהגים לשלם תוספת של 24 שקלים.
 
בדיקת זיהום האוויר החדשה שונה במהותה מהבדיקה המתבצעת כיום במכוני הרישוי. הבדיקה קפדנית יותר ותארך בין 13- 10 דקות. מסיבה זו נדרשים בעלי המכון להקצות מקום מיוחד לביצוע הבדיקה כדי שלא לגרום להפרעה במהלך השוטף של פעילות המכון.
 
בבדיקה שיבצעו המכונים תיבחן פליטת חד תחמוצת הפחמן גם בסיבובי מנוע גבוהים וזאת בנוסף לבדיקות בסיבובי סרק הנערכות כיום. הבדיקה חייבת להיערך כאשר חום המנוע הוא לפחות 80 מעלות צלזיוס. נתוני הבדיקה יועברו ישירות למחשב שבמשרד המכון.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי הנהלים החדשים יחולו על כ-1.4 מיליון כלי רכב מתוך כ-2.1 מיליון כלי רכב הנעים בכבישי הארץ.
 
השר שטרית ציין כי הבדיקה המחמירה נועדה לצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב. לדבריו, הבדיקה המחמירה מאפשרת בנוסף לבוחן הרכב להעריך את תקינות מנוע הרכב, מערכת הפליטה (ממיר קטליטי) וגזי הפליטה האחרים של הרכב.