ברצועת עזה טוענים כי לחברות ההובלה המקומיות נגרם נזק כבד בשל ההחלטה הישראלית לפני כחודש לסגור את מעבר כרם שלום למעט מוצרי מזון. חברות המשאיות בעזה דיווחו כי עוד לפני ההחלטה הישראלית חלה ירידה ניכרת בפעילות שכן קצב המשאיות שהובילו סחורות שנכנסו מישראל עמד על בין 200 ל-400 ביום לעומת 800 עד 1,000 משאיות ביום במהלך שנת 2016.
ג׳יהאד אסלים, מזכ״ל ארגון ההובלה הפרטית ברצועת עזה, העריך כי ההפסדים לחברות ההובלה מאז ננקטה ההחלטה הישראלית מגיעים לכ-1 מיליון שקל ביום. הוא הדגיש כי מצבן של חברות ההובלה חמור ביותר בייחוד לאור העובדה כי אין לרצועה מעברים תחליפיים. בחודש הנוכחי מרבית חברות ההובלה בעזה שילמו לנהגיהן כ-50% מהמשכורת אך רבות מהן התלוננו כי לא יוכלו לעמוד בתשלומים בחודש הבא.