מעבר ניצנה: עובדי רש"ת מצמצמים שעות העבודה – עשרות משאיות מעוכבות

בימים האחרונים נוצרים עיכובים חמורים במעבר הגבול ניצנה עם מצרים – רק 20% מהמשאיות שמגיעות למעבר מהצד המצרי מצליחות לחצות את הגבול לישראל. יבואן פחם: הדבר יוצר לחץ רב ואף מתיחות עם הצד המצרי. רש"ת בתגובה: ההאטה בפעילות כתוצאה מעליה בהיקפי הפעילות ומעבודות


00:00 ,03.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים האחרונים נוצרים עיכובים חמורים במעבר הגבול ניצנה עם מצרים – רק 20% מהמשאיות שמגיעות למעבר מהצד המצרי מצליחות לחצות את הגבול לישראל. יבואן פחם: הדבר יוצר  מתיחות עם הצד המצרי. רש"ת בתגובה: ההאטה בפעילות כתוצאה מעליה בהיקפי הפעילות ומעבודות בניה בצד המצרי
 
למערכת port2port נודע כי בימים האחרונים נוצרים עיכובים חמורים במעבר הגבול ניצנה עם מצרים. לדברי דני בוכריס, מנהל מסוף ניצנה בחברת UTi ישראל, אנדרלמוסיה רבה שוררת במעבר, וזאת בשל צמצום שעות העבודה של עובדי רשות שדות התעופה.
 
לדברי בוכריס, בעוד שבדרך כלל מצליחות לעבור כ-80% מהמשאיות מהצד המצרי לצד הישראלי – ביומיים האחרונים עוברות בקושי כ-20% אחוז מכמות המשאיות המגיעות למעבר ניצנה בדרכן לישראל, וזאת, כאמור, עקב צמצום שעות העבודה של אנשי רש"ת.
 
לדברי בוכריס, מדובר בצמצום שעות פעילות בזמן הכי קריטי – בשעות אחה"צ – שכן המסוף המצרי מתחיל לעבוד בשעות מאוחרות יותר.
 
בשיחה שערכה מערכת port2port עם פרחאן שדאד, יבואן פחמים ובעל חברת "פחם העם", ציין הלה כי עובדי רשות שדות התעופה מצמצמים את שעות הפעילות שלהן מסיבות שאינן ידועות לו וכי הדבר יוצר לחץ רב ואף מתיחות עם הצד המצרי.
 
לדברי פרחאן, כיום ממתינות בין 250 ל-300 משאיות בצד המצרי מדי יום אשר מחכות להיכנס במעבר הגבול בניצנה אל הצד הישראלי עם סחורה.
 
פרחאן הוסיף וציין כי על פי מיטב ידיעתו יש ניסיונות לפתור את בעיית העומסים במישור הדיפלומטי.
 
נציין כי ביקוש שיא לפחם נרשם בתקופה זאת של השנה – לרגל תקופת החגים – וכי המשרד לאיכות הסביבה בישרא אוסר על יצור פחמים בישראל, דבר שמצריך את יבואם.

 

רש"ת בתגובה: ההאטה בפעילות כתוצאה מעליה בהיקפי הפעילות ומעבודות בניה בצד המצרי

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר כי הכתבה על מסוף ניצנה רצופה באי דיוקים. להלן תגובת רש"ת במלואה:

"שעות הפעילות במסוף הותאמו לשעון המצרי, וזאת, בעקבות המעבר לשעון קיץ, מעבר שיצר פער של שעה בין ישראל ומצרים למשך החודש הקרוב.

"יחד עם זאת, ישנה עלייה בהיקפי הפעילות במסוף וכן עבודות בנייה המתבצעות במסוף המצרי המאטות את קצב הכנסת המשאיות.

"מסוף ניצנה מעביר מדי יום בממוצע בין 50-60 משאיות ביבוא וביצוא כפי שהיה עד עתה. במסוף בוצעו ומבוצעות עבודות פיתוח ותשתית, שמטרתן הגדלת יכולת האחסון בו, הגברת יכולת התפוקה של המסוף והגדלת האפשרות למענה לביקושים, ע"י שיפור וייעול תהליכי התפעול.

"אכן נשארות במסוף המצרי מידי יום מספר משאיות, כתוצאה מהסיבות שהובאו בפתיחה, אולם מספרן מהווה כ-20% מסך הפעילות ולא כפי שנטען.

"בחודשים הקרובים ישלב המכס אמצעי בידוק נוסף למסוף (משקף נייד), דבר שיקל במידה רבה על העומסים".