מעבר ניצנה: משאיות תקועות בצד המצרי מאיימות על הסחר בין ישראל ומצרים

למעבר מגיע מספר רב של משאיות לרגל חג הפסח אשר אינן מצליחות לעבור לצד הישראלי בשל צמצום שעות העבודה של אנשי רש"ת. רש"ת בתגובה: בקרוב ישלב המכס אמצעי בידוק נוסף למסוף


00:00 ,08.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

למעבר מגיע מספר רב של משאיות לרגל חג הפסח אשר אינן מצליחות לעבור לצד הישראלי בשל צמצום שעות העבודה של אנשי רש"ת. רש"ת בתגובה: בקרוב ישלב המכס אמצעי בידוק נוסף למסוף
 
למערכת port2port ממשיכים לזרום דיווחים על עיכובים חמורים שנוצרים במעבר הגבול ניצנה עם מצרים. לדברי פליקס פניאס, מנהל המעברים בחברת UTI ישראל, גורמים בצד המצרי מייחסים למצב השלכות דיפלומטיות ופוליטיות ומאשימים במצב את הממשלה הישראלית אשר, לטענת אותם גורמים מצריים, מעוניינת להפסיק את הסחר עם מצרים.
 
לדברי דני בוכריס, מנהל מסוף ניצנה בחברת UTi ישראל, במעבר תקועות מאות משאיות כאשר מדי יום מצליחות לעבור כ-50 משאיות בממוצע. "זוהי רשות שדות התעופה של ישראל שאשמה במצב – והיא בלבד" האשים בוכריס. לדבריו, מצבת כוח האדם הדלה של אנשי רש"ת היא זאת שגורמת למצב במקום.
 
פליקס פניאס הוסיף וציין כי טענות רש"ת בדבר בנייה בצד המצרי אין להם כל קשר למתרחש וכי מדובר "בשטויות". פניאס הוסיף ואמר כי ציין כי עובדי רש"ת צמצמו את שעות העבודה שלהם במעבר, וזאת ללא התחשבות בעומסים שקיימים במסוף לקראת חג הפסח – עובדה שדווקא דורשת הגברת שעות הפעילות במעבר.
 
לדברי פניאס, סחורות רבות של חברת דלתא, למשל, אשר מייצרת חלק ניכר מתוצרה במצרים, תקועות במעבר וגורמת נזקים רבים לחברה אשר תכננה לשווק את תוצרה לרגל חג הפסח בישראל. "כבר עכשיו קצב מעבר הסחורות במעבר גורם לנזקים רבים ואנחנו נמצאים בעיכוב. מה יקרה בחג פסח כאשר שעות העבודה יצטמצמו עוד יותר?" שאל פניאס.
 
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי שעות הפעילות במסוף הותאמו לשעון המצרי, וזאת, בעקבות המעבר לשעון קיץ, מעבר שיצר פער של שעה בין ישראל ומצרים למשך החודש הקרוב.
 
"יחד עם זאת, ישנה עלייה בהיקפי הפעילות במסוף וכן עבודות בנייה המתבצעות במסוף המצרי המאיטות את קצב הכנסת המשאיות.
 
"מסוף ניצנה מעביר מדי יום בממוצע בין 50-60 משאיות ביבוא וביצוא כפי שהיה עד עתה. במסוף בוצעו ומבוצעות עבודות פיתוח ותשתית, שמטרתן הגדלת יכולת האחסון בו, הגברת יכולת התפוקה של המסוף והגדלת האפשרות למענה לביקושים, ע"י שיפור וייעול תהליכי התפעול.
 
"אכן נשארות במסוף המצרי מידי יום מספר משאיות, כתוצאה מהסיבות שהובאו בפתיחה, אולם מספרן מהווה כ-20% מסך הפעילות.
 
"בחודשים הקרובים ישלב המכס אמצעי בידוק נוסף למסוף (משקף נייד), דבר שיקל במידה רבה על העומסים."