מנכ"ל משרד התחבורה: יש להכריז על "כביש החוף" כפרויקט תשתית לאומית

מיליארד ורבע שקל יושקעו בתוואי של 27 ק"מ, שישודרג לכבישים בעלי שלושה וארבעה נתיבים כל כיוון. הפרויקט כולל הרחבת ושדרוג כבישים, ביצוע שיפורים גיאומטריים, הסדרת מחלפים ושדרוג גשרים


00:00 ,31.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מיליארד ורבע שקל יושקעו בתוואי של 27 ק"מ, שישודרג לכבישים בעלי שלושה וארבעה נתיבים כל כיוון. הפרויקט כולל הרחבת ושדרוג כבישים, ביצוע שיפורים גיאומטריים, הסדרת מחלפים ושדרוג גשרים
 
בעקבות המלצת החברה הלאומית לדרכים פנה מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן, לות"ל בבקשה להכריז על פרויקט כביש מס' 2, הלא הוא כביש החוף, ממחלף חבצלת ועד מחלף זיכרון יעקב כפרויקט תשתית לאומית. בקשתו של סיטרמן הועברה השבוע לראש הממשלה, מר אהוד אולמרט, לשר האוצר, מר אברהם הירשזון  ולשר הפנים מר רוני בר-און.
 
כביש מס' 2 מתוכנן לשדרוג בקטע שבין מחלף חבצלת בדרוםועד מחלף זיכרון יעקב בצפון בהשקעה כוללת של כ-1.28 מיליארד שקל. הקטע שבין חבצלת לזכרון יעקב הינו באורך של כ- 27.3 קילומטרים. מכרז לביצוע העבודות לשדרוג הכביש לתלת נתיבי בקטע הדרך שבין מחלף נתניה צפון למחלף חבצלת צפוי להתפרסם עוד במהלך השנה הנוכחית.
 
"מדובר בציר אורך חשוב ביותר המחבר בין צפון הארץ למטרופולין ת"א, אשר קיימים בו עומסי תנועה בהיקפים גדולים", אומר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, " כביש מס' 2 ינקז בצורה אופטימלית את התנועות המגיעות בכבישי הרוחב מצפון וממזרח, ובקטע הכביש המדובר – דרך מס' 70 ודרך מס' 65". ויז'ניצר הוסיף כי יש לתת חשיבות מיוחדת לפרויקט בשל הפיתוח המואץ של שכונות מגורים ומרכזי תעסוקה לאורך צדי הדרך העתידים להגדיל את נפח התנועה מעבר לגידול הקבוע. "צריך לזכור גם שמדובר בדרך המהירה היחידה בציר האורך אשר תעמוד לרשות הציבור ללא תשלום אגרה".
 
לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן, מצבו הפיזי והבטיחותי של כביש מס' 2 ונפח התנועה בו, אינם מאפשרים מהירות ונוחות נסיעה ההולמת כביש מהיר. סיטרמן ציין כי בדרך המיועדת לשדרוג אירעו בשנים האחרונות תאונות רבות. "הפרויקט עתיד לשפר במידה רבה את בטיחות הנוסעים בכביש והוא עומד בקנה אחד עם הנחיית שר התחבורה שאול מופז לתת דגש מיוחד לבטיחות בכבישים ולהאיץ ביצוע פרויקטים משולבי בטיחות".
 
במסגרת הפרויקט יורחב כביש מס' 2 בשלבים, עם 4 נתיבים לכיוון, בקטע מחלף חבצלת - מחלף קיסריה, ועם 3 נתיבים לכיוון בקטע מחלף קיסריה – מחלף זיכרון יעקב. בנוסף ישודרגו המחלפים ינאי, אולגה וקיסריה. למחלף אור עקיבא ומחלף זיכרון יעקב אשר נמצאים בתוואי הדרך קיימות כבר תוכניות בתוקף.
הפרויקט מתוכנן להיסלל בשני שלבים: שלב א', קטע מחלף חבצלת - מחלף קיסריה, בחומש הקרוב, שלב ב' - קטע מחלף קיסריה - מחלף זיכרון יעקב, בחומש הבא.
 
במסגרת הפרויקט יורחבו ויותאמו הגשרים לאורך תוואי הדרך: גשר הולכי רגל נעורים, בית ינאי, בית חירות, גשר נחל אלכסנדר, גשר הולכי רגל אולגה, גשרי נחל חדרה, גשר מעל כביש קיסריה – פרדס חנה, גשר מעגן מיכאל, גישה לג'סר א-זרקא. כמו כן יבוצעו שיפורים גיאומטריים.