מנכ"ל משרד התחבורה: הקמת מסילת רכבת רביעית באיילון - פרוייקט בעל חשיבות לאומית

לדברי סיטרמן, הגידול החזוי בביקוש לנסיעות ברכבת מחייב את הגדלת הקיבולת של המסילה בפרוזדור זה. במסגרת הפרוייקט יוסט נחל איילון לים באמצעות תעלה תת קרקעית. עלות פרוייקט כ-2 מיליארד שקל


00:00 ,23.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי סיטרמן, הגידול החזוי בביקוש לנסיעות ברכבת מחייב את הגדלת הקיבולת של המסילה בפרוזדור זה. במסגרת הפרוייקט יוסט נחל איילון לים באמצעות תעלה תת קרקעית. עלות פרוייקט כ-2 מיליארד שקל
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן הגיש היום (יום שני) לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולשרי האוצר והפנים, בקשה להכריז על התוכנית להקמת מסילת רכבת רביעית באיילון כפרוייקט תשתית בעל חשיבות לאומית.
 
מדובר על הוספת מסילת רכבת רביעית לאורך 22 קילומטר על תוואי מסילת החוף, מתחנת הרכבת האוניברסיטה בתל אביב ועד לתחנת הרכבת בלוד. הפרוייקט יכלול הרחבה של תחנות רכבת קיימות לאורך התוואי והסטת נחל איילון לים. עלות הקמת המסילה הרביעית והטיית הנחל לים נאמדת בכשני מיליארד שקלים.
 
במסגרת תוכנית מהפכנית שיזם משרד התחבורה, יוסט נחל איילון בתל אביב לים באמצעות תעלה תת קרקעית באורך של כ-5 קילומטרים, שתוביל את מי הנחל לים. המנהרה תצא מאזור תחנת הרכבת בדרום תל אביב ותעבור במנהרה תת- קרקעית, דרך מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם תמשיך המנהרה עד לים.
 
סיטרמן מסר כי הקמת מסילת ברזל רביעית באיילון תאפשר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות בכל הקווים במטרופולין תל אביב ובפריפריה. לדבריו, המשך רשת מסילות הברזל בתל אביב דרומה מותנה בהגדלת קיבולת תנועת הרכבות, בקטע שבין רכבת מרכז ועד לתל אביב דרום. יצוין כי לאחרונה הושלמה הקמתה של מסילת רכבת שלישית באיילון.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי ריכוז האוכלוסייה בחלקה המערבי של המדינה והעובדה שמרבית הפעילות הכלכלית שלה מרוכזת במטרופולין תל אביב הביא לעומס גדול על מסילת החוף ובפרט על החלק המרכזי שלה - פרוזדור איילון.
 
לדברי סיטרמן הגידול החזוי בביקוש לנסיעות ברכבת מחייב את הגדלת הקיבולת של המסילה בפרוזדור זה. הפיתוח העתידי של הרכבת כולל בין השאר הקמת מסילה לבאר שבע, דרך ראשל"צ, אשדוד ואשקלון וחיבור מעגלי תל אביב- כפר סבא-רעננה- תל אביב שיגדילו את העומס על ציר האיילון ויגבירו את הצורך במתן קיבולות נוספות לכל אורכו. "במצב הקיים אין אפשרות להגדיל את קיבולת הנסיעה ללא הוספת קווי רכבת חדשים" הוסיף סיטרמן.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי יתרון משמעותי נוסף הנובע מהטיית נחל איילון הוא מניעת הצפות חוזרות ונשנות,  לאורך תוואי הנחל, הגורמים נזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונות הדרומיות של תל אביב וכן למטרדי סביבה נוספים.