מנכ"ל הרכבת מוחה על מדיניות הזיגזג של ממשלת ישראל

את הביקורת השמיע אמש עפר לינצ'בסקי, מנכ"ל הרכבת, במסגרת טקס הנחת אבן הפינה לתחנת "האומה" בירושלים. "לא יתכן שיד ימין מתחייבת להסכמים ויד שמאל פוגעת דווקא באזורים בהם ראוי שתהיה השקעה מסיבית בתשתיות"


00:00 ,14.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

את הביקורת השמיע אמש עפר לינצ'בסקי, מנכ"ל הרכבת, במסגרת טקס הנחת אבן הפינה לתחנת "האומה" בירושלים. "לא יתכן שיד ימין מתחייבת להסכמים ויד שמאל פוגעת דווקא באזורים בהם ראוי שתהיה השקעה מסיבית בתשתיות"
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי, מתח אמש ביקורת קשה על מדיניות זיגזג שבה נוקטת, לטענתו, ממשלת ישראל. במסגרת הנחת אבן הפינה לתחנת רכבת "האומה" בירושלים, אתמול, אמר מנכ"ל הרכבת כי: "ברור לכל שלבירת ישראל ראוי שיהיה קו רכבת מהיר וחדיש המחבר אותו למטרופולין הגדול בישראל. לצערי, מדי פעם עולים קולות בממשלה הקוראים לעצור את הפרויקט. לא יעלה על הדעת שאחרי שמתקבלת החלטה, נחתם הסכם רב שנתי, מוקצים כספים ומתחילות העבודות בשטח, רק אז מתחילים לחשוב".
 
לינצ'בסקי הוסיף: "לא יתכן שיד ימין חותמת על תוכניות רב שנתיות ומתחייבת להסכמים ויד שמאל מחליטה שזו לא תוכנית מחייבת ופוגעת דווקא באזורים בהם ראוי שתהיה השקעה מסיבית בתשתיות. מדובר בפרויקט התשתית הגדול ביותר במדינת ישראל המתבצע כיום. חצי מיליארד שקלים כבר הושקעו בפרויקט וחלק גדול ממנו כבר נמצא בביצוע. אני מודיע מעל במה זו: הקו המהיר לירושלים, הקו לכרמיאל, קו מסילת העמק והקו לאופקים שדרות ונתיבות קום יקומו".
 
שר התחבורה וסגן ראש הממשלה, שאול מופז אמר: "מדובר בפרויקט לאומי ממדרגה ראשונה שהמשמעות שלו היא מעבר לחיבור הפיזי של רשת המסילה. יש לכך משמעות כלכלית, תחבורתית וחברתית אדירה. הקו לירושלים אינו חזון לעתיד לבוא אלא מציאות מתהווה. רכבת ישראל פורסת רשת מסילות שמחברת מרכז לפריפריה והופכת לאמצעי תחבורה מרכזי כמקובל בכל המדינות המתקדמות בעולם. אנחנו נשקיע ברשת המסילות בצפון ובדרום אבל קודם כל בירושלים בירת ישראל."
 
תחנת "האומה" בירושלים הנה תחנת הקצה של הקו המהיר לירושלים. פרויקט הרכבת המהירה צפוי להסתיים בשנת 2011 ולהעמיד לשרות הנוסעים קו רכבת חשמלי ומהיר העובר במודיעין ובנתב"ג בזמן נסיעה של 28 דקות לת"א ו- 17 דקות בין ירושלים למודיעין. תדירות הרכבות המתוכננת לשעות השיא הנה 3 רכבות בשעה לכל כיוון בקו ירושלים - ת"א ורכבת אחת בשעה לכל כיוון בקו ירושלים - מודיעין.
 
בקו 10 גשרים באורך כולל של 3.1 ק"מ בהם הגשר הארוך ביותר - 1.2 ק"מ, ו- 5 מנהרות באורך כולל של 20 ק"מ ובהם המנהרה הארוכה ביותר באורך של 11.5 ק"מ. לצורך הקמת המנהרות יעשה לראשונה בישראל שימוש בשיטת כרייה מתקדמת (TBM).
 
תחנת האומה מתוכננת להיבנות בעומק של 80 מטר ואורך הרציפים יהיה 300 מטר. התחנה תבנה בסמוך לכניסה לעיר ותאפשר חיבור נוח לתחבורה הציבורית ובכלל זה לרכבת הקלה העתידה לעבור במקום.