מיום שישי: התקנת ESP חובה בכל כלי הרכב המיובאים לישראל

כל כלי הרכב הפרטיים והמסחריים שירשמו בישראל מ-1 בינואר 2010 תחול עליהם החובה להיות מצויידים במערכת בקרת יציבות


00:00 ,28.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כל כלי הרכב הפרטיים והמסחריים שירשמו בישראל מ-1 בינואר 2010 תחול עליהם החובה להיות מצויידים במערכת בקרת יציבות
 
משרד התחבורה הפיץ היום לכל בוחני הרכב את תקנת התעבורה המחייבת התקנת מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) בכל כלי הרכב המיובאים לארץ החל מ-1 בינואר 2010.
 
על פי תקנה שנחתמה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ מחויבים כל כלי הרכב הפרטיים והמסחריים שירשמו בישראל מ-1 בינואר 2010 להיות מצוידים במערכת בקרת יציבות המונעת תאונות מסוג החלקה, התנגשות והתהפכות, באמצעות בלימה אוטומטית של הגלגלים בכלי הרכב.
 
יצוין כי מערכת בקרת היציבות עשויה לסייע באופן משמעותי לצמצום תאונות הדרכים ובעיקר בתאונות דרכים הנגרמות כתוצאה מסטייה מנתיב או החלקה בכביש.
 
התקנה החדשה לא תחול על סוגי רכב הפטורים מהתקנתה על פי התקינה האירופאית ובכללם: אופנועים, רכבי משא עם 4 סרנים ואוטובוסים עירוניים שלא פותחה לגביהן מערכת בקרת יציבות.
 
אגף הרכב במשרד התחבורה לא אישר את בקשתם של יבואני הרכב לדחות את חובת התקנת המערכת במספר דגמים של כלי רכב פרטיים בהם סוזוקי סוויפט, סובארו ורובר, וכן באוטובוסים בינעירוניים ותיירותיים וחייבם בהתקנת המערכת החל מ-1 בינואר 2010.
 
חמישה דגמי רכב מסחריים יחויבו בהתקנת מערכת ה-E.S.P רק ב-1 בינואר 2011 וזאת בהתאם לדרישות התקינה האירופאית. מדובר בדגמי פג'ו פרטנר וביפר וכן בדגמי סיטרואן נמו, ברלינגו וג'מפי ואן.