מחלף רעננה – כפר סבא צפון יוצא לדרך בהשקעה של 260 מיליון שקל

שלב ב' בפרויקט, שיחל בחודש אוגוסט הקרוב, כולל עבודות גישור, בניית גשר עליו יעבור כביש מס' 4 ועוד. העבודות בפרויקט תמשכנה כשנתיים וחצי ומתוכננות להסתיים בספטמבר 2009


00:00 ,03.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שלב ב' בפרויקט, שיחל בחודש אוגוסט הקרוב, כולל עבודות גישור, בניית גשר עליו יעבור כביש מס' 4 ועוד. העבודות בפרויקט תמשכנה כשנתיים וחצי ומתוכננות להסתיים בספטמבר 2009
 
החברה הלאומית לדרכים פרסמה אתמול את המכרז לביצוע עבודות שלב ב' במחלף רעננה – כפר סבא צפון (כביש מס' 4). סך הכל ההשקעה הצפויה בפרויקט נאמדת ב-260 מיליון שקל. הפרויקט כולל הפרדה מפלסית בין הרחובות ויצמן ובגין לבין כביש 4 באמצעות שיקועם תחת כביש 4 והקמת רמפות  לכניסה ויציאה מהערים כ"ס ורעננה.
 
עבודות ההכנה לפרויקט (שלב א'), אשר עיקרן הסטה זמנית של התנועה הקיימת בצומת, לצורך פינוי השטחים לעבודות המחלוף החלו בחודש מרץ האחרון ותימשכנה כ-8 חודשים.
 
שלב ב' בפרויקט, שיחל בחודש אוגוסט הקרוב, כולל עבודות גישור, בניית גשר עליו יעבור כביש מס' 4, ומתחתיו ישוקע כביש רעננה - כפר סבא, עבודות סלילה ותשתית להרחבת כביש מס' 4 ולשיקוע הרחובות בגין בכ"ס וויצמן ברעננה, תחת כביש 4 ולהקמת רמפות המחלף, בניית קירות תומכים, קיר אקוסטי ותעלות ניקוז, הקמת מעבר תחתי לכלי רכב העובר תחת רח' בגין בכ"ס אשר יקשר בין שתי השכונות העתידיות הגבולות עם צדו המזרחי של המחלף ועבודות תאורה. עוד ציינו כי הפרויקט כולל ביצוע עבודות גינון והשקיה בכל תחומי המחלף, עם דגש על ציר מעבר ירוק להולכי רגל ורוכבי אופניים ברמת נגישות ובאיכות גבוהה. 
 
העבודות בפרויקט, כולל עבודות ההכנה תמשכנה כשנתיים וחצי (3/2007 – 9/2009). במהלך ביצוע הפרויקט תהיינה שתי העברות תנועה עיקריות, אולם לא צפויות הפרעות מיוחדות לתנועה שכן לכל משך זמן הביצוע יישמרו מספר נתיבי הנסיעה הקיימים כיום. לוח הזמנים המתוכנן לפתיחת המחלף הינו אמצע שנת 2009.
 
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר ציין כי מחלף רעננה צפון משתלב במסגרת של מחלוף צמתי רעננה - רעננה דרום, עם דרך מס' 531 (בביצוע), ורעננה מרכז, עם דרך מס' 402. לדברי ויז'ניצר, ביצוע המחלף עומד בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה למחלף את הדרכים המהירות המצויות ברובד העליון. בחברה ציינו כי המחלף יסייע בפתרון בעיות בטיחותיות ובצמצום תאונות הדרכים, בהתאם למדיניותו של שאול מופז, שר התחבורה והבטיחות בדרכים.