מחודש אוקטובר יחודשו הקורסים לנהיגה נכונה וקורסי הרענון

הנהגים יוכלו לבחון בין 3 מועמדות לביצוע הקורסים. מי שקיבל זימון לקורס יוכל לבצעו במהלך חודש אוקטובר


00:00 ,10.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהגים יוכלו לבחון בין 3 מועמדות לביצוע הקורסים. מי שקיבל זימון לקורס יוכל לבצעו במהלך חודש אוקטובר
 
מחודש אוקטובר ניתן יהיה לבצע קורס נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) או קורס רענון באחד משלושת המוסדות שזכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הקורסים; המכללה למינהל, המכון הארצי לתחבורה ומכללת אפיק.
 
קורסי החובה לנהגים הופעלו עד כה בלעדית על ידי המכון הארצי לתחבורה. ביטול המונופול של המכון ובחירת מספר זכיינים לביצוע הקורסים יגדיל באופן משמעותי את מספר הסניפים בהם ניתן לבצע את הקורסים וישפר באופן משמעותי את רמת השירות.
 
ב - 30 ביוני 2005 הפסיק המכון הארצי לתחבורה לבצע קורסים וכל מי שקיבל זימון ממשרד הרישוי לבצע קורס נהיגה נכונה או קורס רענון יוכל לבצע את הקורס החל מחודש אוקטובר, אצל אחד משלושת הזכיינים לפי בחירתו.
 
משרד התחבורה ישלח בימים הקרובים הודעות על מועדי הקורסים ועל מיקומם לכל מי שנדרש לבצע קורס נהיגה נכונה או קורס רענון. מי שכבר קיבל זימון לקורס ולא ביצע אותו בשל הפסקת הקורסים ויקבל בקרוב הודעה לביתו על המועד החדש של הקורס.
 
מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, שוקי שדה, מסר כי כל אחד מהזכיינים שנבחרו יפעילו בין 15 ל- 25 אתרים קבועים לביצוע הקורסים בהם: ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. במסגרת שיפור השרות נדרשו הזכיינים לגבש מערכי הוראה ולימוד, בשילוב מולטימדיה.
 
שלושת הזכיינים יפעילו מוקד טלפוני ארצי לביצוע רישום לקורסים שיפעל חמישה ימים בשבוע, מהשעה 09:00 בבוקר ועד ל- 17:00 בערב. הזכיינים נדרשו בנוסף להתאים את הכיתות וחדרי ההמתנה גם לנכים ומוגבלים.
 
על פי התקנות נהגים שצברו 12 נקודות ויותר מחוייבים לבצע קורס בנהיגה נכונה ואילו נהגים שצברו 24 נקודות ויותר מחוייבים לעבור קורס יעודי נוסף, המיוחס לעבירות שבוצעו. נהגים חדשים מחוייבים לעבור קורס רענון 3 שנים מיום הוצאת הרשיון.