מופז על תאונות הדרכים: המכשולים בשל תקציבים ובירוקרטיה

לדברי שר התחבורה על הממשלה להימנע מקיצוץ של 36% בתקציב הרשות הלאומית. קרא למערכת המשפטית להחמיר עם העונשים שהם מטילים על נהגים עבריינים


00:00 ,06.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי שר התחבורה על הממשלה להימנע מקיצוץ של 36% בתקציב הרשות הלאומית. קרא למערכת המשפטית להחמיר עם העונשים שהם מטילים על נהגים עבריינים
 
סגן ראש הממשלה ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, דיבר אתמול במליאת הכנסת על המאבק בתאונות הדרכים. השר מופז עדכן כי על פי הנתונים הקיימים כיום ישנה עלייה של פחות ממחצית האחוז במספר ההרוגים לעומת השנה שעברה - 366 הרוגים לעומת 365 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. השר ציין כי ניתן לראות עלייה מדאיגה בקרב מספר הנפגעים בקרב הולכי הרגל ונוסעי כלי הרכב הדו-גלגליים ודיבר על שורת הפעולות שננקטות למיגור התופעה, ובראשן, הגברת האכיפה במרחב העירוני.
 
השר ציין כי הרשות הלאומית עומדת בפני קיצוץ של 36% שיפגע קשות ביכולתה לתפקד. "ממשלת ישראל מחויבת לעמוד בתקציב הרב-שנתי לטובת המלחמה בתאונות הדרכים. עם הקמתה הרשות קיבלה הבטחה שלטונית לתקציב שנתי של 550 מיליון שקל ועל הממשלה לעשות מאמץ עליון לעמוד בה כדי שנוכל להמשיך להילחם בנגע הקטלני". השר מופז דיבר בתחילת השבוע עם ראש הממשלה על הסוגיה, שהבטיח כי הנושא יסוכם בקרוב.
 
השר מופז התייחס לתופעת תאונות ה"פגע וברח" וציין כי בשנת 2008 התרחשו 13 תאונות "פגע וברח" לעומת 10 תאונות בשנת 2007. "כל מקרה כזה מטופל באופן אינטנסיבי על ידי צוות חקירה מיוחד של המשטרה, ואנו עומדים כיום על 80% גילויים שבהם הנהג העבריין נתפס ומובא לדין".
 
השר מופז הדגיש כי למרות הניסיון בשנה החולפת להתמקד באוכלוסיית הנהגים העבריינים בעלי גיליון ההרשעות הכבד ונהגים בפסילה, "אנו נתקלים שוב ושוב בחומת הביורוקרטיה והמגבלות הפרוצדורליות".
 
"השבוע התבשרנו כי הנהג שנאשם בהריגת מיטל אהרונסון צבר לחובתו 65 עבירות תנועה מתוכן מספר עבירות חמורות. במחצית הראשונה של השנה איתרנו 130 נהגים בעלי גיליון ההרשעות הכבד ביותר, ופסלנו באופן יזום את רשיונם. לצערי, רק שני שלישים מהפסילות שהגשנו אושרו בערכאת השלום, כאשר 5 שופטים לא קיבלו את הפסילה מנימוקים פרוצדורליים, ובבית המשפט המחוזי שני שופטים דחו את ההליך לעומת ארבעה שקיבלו אותו". השר ציין כי הנושא יובא לדיון בבית המשפט העליון ב-24 בנובמבר.
 
השר מופז קרא למערכת המשפטית: "קחו את הנושא החמור של הפקרות וזילות לחיי אדם והחמירו את העונשים שאתם מטילים. על מערכת אכיפת החוק מוטלת החובה להגיש את כתבי האישום החמורים ביותר שניתן. על מערכת בתי המשפט מוטלת החובה המוסרית למצות את מלוא חומרת הדין כנגד העבריינים השפלים הללו למען 'יראו וייראו'."