מופז: יותר מ-150 תלונות על מעבר נהגים באור אדום במחסומי הרכבת הוגשו למשטרה בחודש שעבר

בשנת 2005 נשברו 950 מחסומים על ידי נהגים עבריינים שחצו את מפגשי מסילות הברזל. ב-3 השנים הבעיות יושקעו כמיליארד וחצי ₪ בהפרדות מפלסיות


00:00 ,12.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2005 נשברו 950 מחסומים על ידי נהגים עבריינים שחצו את מפגשי מסילות הברזל. ב-3 השנים הבעיות יושקעו כמיליארד וחצי ₪ בהפרדות מפלסיות
 
רכבת ישראל הגישה למשטרת ישראל בחודש שעבר בלבד למעלה מ-150 תלונות על מעבר נהגים באור אדום במחסומי הרכבת. כך הודיע היום שר התחבורה שאול מופז.
 
שר התחבורה ציין כי התלונות נרשמו על ידי פקחי תנועה שהציבה הרכבת ב-24 מפגשי כביש-מסילה במטרה להקטין את תופעת העבריינות ופריצת המחסומים של נהגים במפגשים.
 
החל מחודש אפריל 2006 מוצבים פקחי צנועה בנקודות המפגש של מסילות הרכבת והכבישים, בהם היה ריבוי עבירות תנועה של כלי רכב שנכנסו לשטחי המסילה ברמזור אדום. בחלק גדול מן המקים שברו הנהגים את זרועות המחסומים בעת המעבר על המסילה. מנתוני רכבת ישראל עולה כי בשנת 2005 נשברו 950 מהמחסומים על ידי נהגים – פי ארבעה מכלל המחסומים הקיימים בארץ.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר ליצ'בסקי, מסר כי הצבת פקחי תנועה במחסומי הרכבת נועדה למנוע מנהגים אפשרות לשבור את זרועות המחסומים ולחצות את המסילה בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. יצויין כי במפגשים בהם הוצבו הפקחים נרשמה ירידה חדה בעבירות התנועה.
 
על פי תוכנית של משרד התחבורה יושקעו במהלך 3 השנים הקרובות יותר ממיליארד וחצי שקל בהפרדות מפלסיות, בנקודות המפגש של הרכבת והכבישים. צוות שמונה על ידי שר התחבורה איתר כ-150 נקודות מפגש רכבת-כביש קיימים. בכמחצית מהן לפחות התברר כי יש צורך בביצוע הפרדה מפלסית בין המסילה והכביש ובשאר נדרשים הסדרי תנועה חדשים.
 
מופז הודיע בסוף השבוע שעבר על החלטתו לקדם עוד השנה את הקמתה של "משטרת הרכבות" שתהיה כפופה למשטרת התנועה. תפקידה של משטרת הרכבות החדשה יהיה להעלות את רמת הבטיחות של הרכבת בעיקר במפגשי כביש-מסילה.