מופז הורה למנכ"ל הרכבת לגבש בתוך חודש תוכנית כוללת להגברת הבטיחות ברכבת

בין השאר יוגדל מרחק העצירה של הרכבת מהכביש ויוחלפו זרועות המחסומים בזרועות קשיחות יותר


00:00 ,21.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בין השאר יוגדל מרחק העצירה של הרכבת מהכביש ויוחלפו זרועות המחסומים בזרועות קשיחות יותר
 
שר התחבורה וסגן ראש הממשלה, שאול מופז הורה למנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי לגבש בתוך חודש תוכנית כוללת להגברת רמת הבטיחות של הרכבת, לאורך תוואי המסילות ולהפחתת תופעת העבריינות של נהגים במפגשי מסילות רכבת וכבישים.
 
השר מופז הנחה את מנכ"ל רכבת בנוסף לקצר את לוחות הזמנים להקמת ההפרדות המסילתיות, לאורך תוואי הרכבת ולהאיץ את הטיפול בהסרת חסמים סטטוטוריים המעכבים את הקמת ההפרדות.
 
יצויין כי צוות מקצועי שמונה על ידי משרד התחבורה איתר כ- 150 נקודות מפגש רכבת – דרך קיימים. בכמחצית מהן לפחות התברר כי יש צורך בביצוע הפרדה מפלסית בין הרכבת והכביש ובשאר נדרשים הסדרי תנועה חדשים.
 
בהתאם לתוכנית שהוצגה לשר התחבורה תשקיע רכבת ישראל במהלך 3 השנים הקרובות יותר ממיליארד וחצי שקל בהפרדות מפלסיות, בנקודות המפגש של הרכבת והכבישים.
 
שר התחבורה ציין כי הגידול החד בתנועת הרכבות בשנים האחרונות הגביר את ההסתברות להתרחשות תאונות והדבר מחייב מתן התייחסות מיוחדת לסוגיית הבטיחות. הוא הודיע כי מעתה בכל הקמה של מסילת ברזל חדשה יינתן דגש מיוחד לנושא הבטיחות.
 
יצויין כי בחודשים האחרונים ארעו מספר תאונות קטלניות בהן הייתה מעורבת הרכבת. הבולטת שבהן היא התאונה ליד רבדים שבה קיפחו את חייהם 6 מנוסעי הרכבת ונהג משאית כבדה שהתנגש בה.
 
שר התחבורה הנחה את מנכ"ל הרכבת לבחון אפשרות להחליף את זרועות המחסומים העשויות מאלומניום בזרועות קשיחות יותר שימנעו את שבירתן על ידי כלי רכב המתעלמים מהמחסומים, זאת לאחר שבשנה האחרונה נשברו מאות זרועות על ידי מאות כלי רכב שחלפו במחסומים.
 
השר מופז ביקש בנוסף ממומחי הרכבת לבדוק אפשרות להגדיל את מרחק העצירה של הרכבת מהכביש, במטרה להגדיל את טווח הבטיחות ולמנוע תאונות אפשריות במקרה שכלירכב עבר את המחסום או לא עצר במרחק בטוח מהרכבת.