מופז אישר: מנהרות הכרמל תפתחנה לתנועה באפריל 2010

שתי המנהרות, באורך של 1,600 מטר, מחברות בין צומת הצ'ק פוסט למחלף רופין בחיפה. השלב השני בפרויקט, בין מחלף רופין לחוף הכרמל, צפוי להיפתח לתנועה בדצמבר 2010


00:00 ,25.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי המנהרות, באורך של 1,600 מטר, מחברות בין צומת הצ'ק פוסט למחלף רופין בחיפה. השלב השני בפרויקט, בין מחלף רופין לחוף הכרמל, צפוי להיפתח לתנועה בדצמבר 2010
 
צמד המנהרות הארוך ביותר בארץ, בין צומת הצ'ק פוסט לבין מחלף רופין בחיפה, באורך 1,600 מטרים, ייפתח לתנועה בעוד פחות משנה וחצי, בחודש אפריל 2010. את האישור להקדמת המועד לפתיחת המנהרות, נתן שר התחבורה שאול מופז, במהלך סיור במנהרות, הנמצאות לקראת סיום כרייתן ונענה בכך לבקשת קבוצת כרמלטון הזכיינית. 
 
קטע הכביש שייפתח לתנועה באפריל 2010 הנו שלב ראשון בפרויקט כאשר השלב השני, בין מחלף רופין לחוף הכרמל, צפוי להיפתח לתנועה בדצמבר 2010. בכך תושלם הקמת המנהרות הארוכות ביותר בישראל, בתוואי שאורכו כשישה קילומטרים, מתוכן 4.8 קילומטרים בתוך המנהרות.
 
השר מופז הוזמן לסיור כאורח רשות מנהרות הכרמל, בראשות המהנדס עופר דפני, לקראת סיום חפירת המנהרות המזרחיות בעוד כחודש וחצי. בשלב הבא, מתוכננות להתבצע עבודות הנדסיות בהן הקמת גשרים, רחבות כניסה, עבודות גמר, אספלט, מערכות ניטור, איוורור, אגרה ועוד. מופז שיבח את שיתוף הפעולה בין הרשות לבין כרמלטון ומינהלת הביצוע וניצל את ההזדמנות לפגישה עם ראש עיריית חיפה יונה יהב.
 
במהלך הביקור, הוצג שיתוף פעולה בין הפרויקט לבין שני פרויקטים תחבורתיים נוספים שיוקמו באזור בשנים הקרובות: כביש דשנים ודרך נחל הגיבורים, שיבוצעו ע"י חברת התשתיות העירונית יפה נוף.
 
שני הפרויקטים, אושרו לביצוע בראשית השבוע שעבר, במסגרת תכנית ההאצה של המשק. כביש נחל הגיבורים, שיוקם בהשקעה של 180 מיליון שקל, יחבר את העיר התחתית בחיפה, דרך הנחל, עד למחלף רופין. השר אישר את הקמת גשר החיבור בין הכביש למחלף.
 
פרויקט נוסף שאושר בתכנית ההאצה, הינו דרך דשנים, שתוקם בהשקעה של 150 מיליון שקל ותקשר את קריית אתא לצומת יגור. הכביש, שאורכו 11 וחצי ק"מ, יעקוף את כל המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה ויאפשר למשאיות לשנע דרכו את החומרים המסוכנים. המצע להקמת הכביש, יוכן מערימות העפר הנחפר מתוך הר הכרמל, במסגרת חפירת המנהרות.