מבנה ארגוני חדש ברכבת; המנכ"ל: "הרכבת בדרך הנכונה להגשמת תוכנית החומש

מבנה ארגוני חדש ברכבת : שתי חטיבות חדשות – מינהלת פרויקט החומש וחטיבת סחר ונכסיםהיו"ר משה ליאון: "צעד חשוב להתנהלות הרכבת כגוף עיסקי"המנכ"ל יוסי מור:"הרכבת בדרך נכונה להגשמת תוכנית החומש"


00:00 ,16.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

 מבנה ארגוני חדש ברכבת : שתי חטיבות חדשות – מינהלת פרויקט החומש וחטיבת סחר ונכסיםהיו"ר משה ליאון: "צעד חשוב להתנהלות הרכבת כגוף עיסקי"המנכ"ל יוסי מור:"הרכבת בדרך נכונה להגשמת תוכנית החומש"
 
רכבת ישראל החליטה על שינוי המבנה הארגוני של החברה והקמת שתי חטיבות חדשות.  יו"ר הדירקטוריון רו"ח משה ליאון הביא לאישור הדירקטוריון את המבנה החדש לפיו פעילות התיכנון והפיתוח לחומש הקרוב תופרד מחטיבת תשתיות הקיימת ותרוכז במנהלת פרויקט החומש חדשה שתהייה אחראית על ניהול ויישום תוכנית החומש שכוללת תכנון תשתיות, מסילות וגשרים, פרוייקט החישמול, ביצוע וניהול פרויקטים תוך עמידה ביעדים של לוח זמנים , תקציב ואיכות.  בנוסף, תוקם חטיבת סחר ונכסים אשר תעסוק בסחר והשכרת נכסי הרכבת במטרה למקסם רווחים ולממש את הפוטנציאל של הרכבת מבחינה מסחרית ולהגדיל את מקורות ההכנסה, תוך כדי ייזום רעיונות ופעילויות ויצירת שיתופי פעולה.
 
השינוי הארגוני מבוסס על תפיסה ניהולית לפיה ברכבת תפעלנה שלוש יחידות עסקיות מכוונות רווח ושרות – נוסעים, מטענים וסחר ונכסים.
 
משה ליאון, יו"ר דירקטוריון הרכבת מסר:"שינוי המבנה הארגוני שהרכבת עוברת בימים אלה נועד לאפשר לה לעמוד במשימות הלאומיות והכלכליות שעומדות בפניה. רכבת ישראל מבקשת להתנהל כגוף עסקי השואף לפעול על פי קריטריונים עסקיים וכלכליים תוך הגברת איכות השרות. הרכבת נמצאת בהתפתחות מואצת והמבנה החדש יאפשר לה לישם את תוכנית החומש בצורה יעילה תוך עמידה בלוחות זמנים ובקרה שוטפת".
 
 
 
יוסי מור, מנכ"ל רכבת ישראל מוסיף: "השינוי הארגוני הכרחי ודורש מחוייבות ומעורבות של כל אחד מחברי הנהלת הרכבת וכלל עובדי הרכבת. זוהי המשכה של הדרך החדשה אליה יצאנו לפני שנה  אשר בסופה תגשים  הרכבת את יעודה הלאומי".
 
ההמלצות לשינוי באו בעקבות עבודה מקיפה של חברת "קו פרוייקט" יועצים לניהול,  אשר מתמחים בייעוץ וליווי ניהול שינויים בארגונים, שתלווה את יישומם במהלך השנה הקרובה.