לקוחות מתלוננים: מסוף נהר הירדן סובל מעיכובים, תקלות ומחסור בכוח אדם

לטענת הלקוחות במסוף נגרמות המתנות ארוכות למשאיות ולסחר עם ירדן. FC בתגובה: אנו עומדים בתנאי המכרז, אך מודעים להערות ומעסיקים מדי יום 10 עובדים נוספים מעבר לתקן


00:00 ,24.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת הלקוחות במסוף כתוצאה ממחסור בכוח אדם ורמה מקצועית ירודה של העובדים נגרמות המתנות ארוכות למשאיות ולסחר עם ירדן. תגובת FC המתפעלת את המסוף: אנו עומדים בתנאי המכרז, אך מודעים להערות ומעסיקים מדי יום 10 עובדים נוספים מעבר לתקן
 
בימים האחרונים התרבו התלונות על תפקוד מסוף נהר הירדן בניהול חברת FCלפיהן המסוף אינו עומד בדרישות הלקוחות המתלוננים על שירות גרוע, מחסור בכוח אדם, עובדים ברמה מקצועית ירודה, וכן מחסור באנשי ביטחון – דבר אשר מתבטא בהמתנות ארוכות של המשאיות במסוף, נזק למטענים ובשורה התחתונה נזק מצטבר ליחסי המסחר עם ירדן. 
 
בשבוע שעבר נערכה במסוף נהר הירדן ישיבה בהשתתפות נציגי רשות שדות התעופה, חברת FCוכן עמילי מכס העובדים מול המסוף. במהלך הפגישה העלו עמילי המכס טענות קשות ומנומקות כלפי נציגי חברת פליינג קרגו וכלפי רשות שדות התעופה, שלטענתם, מעלימה עין מהמחדלים במסוף.
 
לטענת המתלוננים, משאיות שמגיעות למסוף נהר הירדן נאלצות לעמוד שעות בתור ולעתים אף נשלחות בחזרה הביתה עקב חוסר היכולת של המסוף לטפל במטענים. הטענה הכללית שעולות מדברי המתלוננים היא כי חברת FC, אשר זכתה בזיכיון לניהול המסוף, אינה מסוגלת לספק את השירות אותו הבטיחה לתת ללקוחות וכי המסוף אינו מתפקד.
 
משיחה עם מספר רב של עמילי מכס הפועלים באופן יום יומי מול המסוף חברת פליינג קרגו נכשלת למעשה בניהול המסוף. עובדה המתבטאת באי עמידה במצבת כוח אדם של 18 בודקים ביטחוניים ורמת עובדים תפעוליים ירודה. הסיבה לכך, לטענת הדוברים, היא רצונה של חברת פליינג קרגו לצמצם את ההפסדים שלה מפעילות המסוף.
 
לטענת עובד בחברת עמילות מכס בעלת פעילות גדולה במסוף נהר הירדן, חברת פליינג קרגו "נכשלו מבחינה ניהולית. הם לא יודעים איך לשמור על העובדים, העובדים ממורמרים והרמה של רוב עובדי התפעול מתחת לכל ביקורת – וכל זה פוגע בנו – לקוחות של המסוף שמשלמים ממיטב כספנו לרש"ת – וגם בלקוחות שלנו".
 
מחברת פליינג קרגו נמסר בתגובה כי מתפעלת את המסוף על פי תקני ותנאי המרכז ועומדת בכל הנדרש ממנה מאת רשות שדות התעופה.
 
יחד עם זאת, מסר דובר FCשירותים לוגיסטיים כי החברה ערה להערות שהתקבלו על ידי עמילי המכס והיא עושה ותעשה כל שביכולתה כדי להקל עליהם ולשפר את השירות הניתן להם. "כך לדוגמה, FCשירותים לוגיסטיים מעסיקה מידי יום כ-10 עובדים נוספים מעל תקן המכרז המקורי".
 
עוד מסר הדובר כי בחודש האחרון השיקה FCשירותים לוגיסטיים מערכת מידע שנועדה להקל ולנהל את התורים במסוף גבול נהר הירדן ולהעניק שקיפות לבקשות שינוע למיניהן שמועלות על ידי עמילי המכס הן ביבוא והן ביצוא והכל כדי להעניק את השירות הטוב ביותר שניתן.
 
רש"ת: פועלת באופן מתמיד לשיפור השירות
 
מרשות שדות התעופה נמסר כי הם "דוחים על הסף את הטענות בדבר 'העלמת עין' של רש"ת  מ'המחדלים' כביכול במסוף".
 
מדוברות רש"ת נמסר עוד כי בדיון שנערך לפני כשבוע נדונה סוגיית מערכת המחשוב החדשה לשינוע מטענים העתידה לשפר את שיטות התפעול במקום ונמצאת בשלבי קליטה.
 
דובר רש"ת הוסיף כי "רש"ת פועלת באופן מתמיד לשיפור שיטת התפעול והתשתיות במסוף המטענים, בין היתר מתבצעת הנחת תשתית למשקף מכונות חדש ואמצעים נוספים שישפרו את מערך התפעול. לעניין היציאה מהמסוף הישראלי למסוף הירדני- לאחרונה הוסיפה רש"ת אוטובוס נוסף ונכון להיום אין עיכובים ביציאה. רמת השירות הניתנת במסוף טובה ועל כך מתקבלות תגובות רבות המעוברים במסוף".