ליברמן: קו הרכבת לנתב"ג יהיה הקו הראשון בישראל שיפעל 20 שעות ביממה

קו הרכבת בין תל אביב לנמל התעופה בן גוריון, שיחנך במהלך חודש מרץ 2004, יהיה קו הרכבת הראשון בישראל שיפעל 20 שעות ביממה. כך הודיע שלשום (יום שלישי) שר התחבורה, אביגדור ליברמן


00:00 ,18.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
קו הרכבת בין תל אביב לנמל התעופה בן גוריון, שיחנך במהלך חודש מרץ 2004, יהיה קו הרכבת הראשון בישראל שיפעל 20 שעות ביממה. כך הודיע שלשום (יום שלישי) שר התחבורה, אביגדור ליברמן.

ליברמן ציין כי על פי הסכם שנחתם בין רכבת ישראל לרשות שדות התעופה קו הרכבת לנתב"ג יפעל סביב השעון, למעט 4 שעות הנדרשות לצורך תחזוקה ותיקונים של הרכבת.

שר התחבורה ציין כי בהקמת הקו הושקעו עד כה כ- 300 מיליון שקל. עלות ההשקעה בפרוייקט תסתכם ביותר מ- 370 מיליון שקל. מהם כ- 40 מיליון שקל שימומנו על ידי רשות שדות התעופה.

פרוייקט הרכבת לנתב"ג כולל הקמת מסילת ברזל חדשה באורך של 7.6 קילומטרים. המסילה מתחילה באזור מחלף גנות וממשיכה עד לטרמינל של פרוייקט "נתב"ג 2000".

תוואי המסילה כולל הקמת 3 מינהרות באורך כולל של 700 מטר. מנהרה מתחת לכביש ירושלים תל אביב, באורך 450 מטר. מנהרה שלישית באורך של 190 מטר מתחת למחלף שפירים באורך של 60 מטר.

מדובר בתחנה יחידה במינה שתביא את הנוסע ישירות לתוך בית הנתיבות של נתב"ג. משך הנסיעה מתל אביב לנתב"ג יהיה 9 דקות בלבד. בשלב הראשון תפעל הרכבת בכל חצי שעה ובתוך מספר חודשים תוכפל התדירות ל- 4 רכבות בשעה.

ליברמן ציין כי קו הרכבת לנתב"ג צפוי להיות אחד הקווים הפופולריים ביותר של הרכבת. בשלב הראשון צפוי מספר הנוסעים בקו להגיע לכ- 900 אלף נוסעים בשנה וכעבור 3 שנים צפוי מספר הנוסעים בקו להכפיל את עצמו.

"הקמת מסילת הברזל מתל אביב לנתב"ג היא אחד המבצעים המסובכים והמורכבים ביותר בתולדות הרכבת מאחר ומדובר בעבודות תשתית הכרוכות בכריה לעומק של 15 מטרים, בבניית תעלות מדופנות ומנהרות בקרקע חרסיתית הקשה לבניה" אמר ליברמן.