ליברמן: "לראשונה בתולדות המדינה, ההשקעות ברכבת ישראל גדולות מההשקעות בתשתית הכבישים בישראל"
לראשונה בתולדות המדינה. היקף ההשקעות בתשתית הרכבת בישראל בשנת 2004 יהיה גדול מההשקעות בתשתית הכבישים. כך מסר היום (יום שלישי) שר התחבורה ,אביגדור ליברמן.
00:00 ,02.12.2003
בשנת 2004 יושקעו ברכבת ישראל 3.6 מיליארד שקל לעומת 3.5 מיליארד שקל בכבישים
לראשונה בתולדות המדינה. היקף ההשקעות בתשתית הרכבת בישראל בשנת 2004 יהיה גדול מההשקעות בתשתית הכבישים. כך מסר היום (יום שלישי) שר התחבורה ,אביגדור ליברמן.
מתוכנית ההשקעות בתשתית התחבורתית שגובשה במשרד התחבורה עולה כי בשנת 2004 בלבד יושקעו בפיתוח התשתית המסילתית בישראל כ- 3.6 מיליארד שקל ,לעומת 3.5 מיליארד שקל בתשתית הכבישים.
שר התחבורה ציין כי ההחלטה להפוך את רכבת ישראל לחברה ממשלתית אפשרה להגדיל את ההשקעות בתשתית המסילתית בישראל ,בעיקר על ידי גיוס הון חיצוני ובכך לקדם את התוכנית לפיתוח רשת מסילות ארצית ,בהיקף של 24 מיליארד שקל ב- 5 השנים הבאות.
במהלך שנת 2004 יואצו פרוייקטים רכבתיים גדולים ובהם: הכפלת מסילת הברזל לבאר שבע ,בהשקעה של 920 מיליון שקל ,המשך בניית מסילה שלישית באיילון ,בהשקעה של 280 מיליון שקל ,שדרוג הקו מירושלים לתל אביב ,דרך בית שמש ,בהיקף של 480 מיליון שקל ,שדרוג קו הרכבת דימונה – באר שבע ,בהשקעה של 170 מיליון שקל והקמת הקו בין אשקלון לאשדוד ,בהשקעה כוללת של 215 מיליון שקל.
בנוסף לכך יואצו עבודות ההקמה של קו נתב"ג - מודיעין ,בהשקעה של 500 מיליון שקל ,תל אביב – ראשון לציון מערב ,הכפלת מסילות הברזל בקווים תל אביב – כפר סבא ,מודיעין – נהריה ולוד – נען. כמו כן יוחל בעבודות ההקמה של הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב.
שר התחבורה ציין כי סך ההשקעות בפיתוח התשתית התחבורתית בישראל יגיע בשנת 2004 לכ- 9.2 מיליארד שקל ,המהווים גידול של ,23% לעומת שנת 2003. השקעות אלה מהווים כ- 1.8% מהתוצר הלאומי של מדינת ישראל.
לראשונה בתולדות המדינה. היקף ההשקעות בתשתית הרכבת בישראל בשנת 2004 יהיה גדול מההשקעות בתשתית הכבישים. כך מסר היום (יום שלישי) שר התחבורה ,אביגדור ליברמן.
מתוכנית ההשקעות בתשתית התחבורתית שגובשה במשרד התחבורה עולה כי בשנת 2004 בלבד יושקעו בפיתוח התשתית המסילתית בישראל כ- 3.6 מיליארד שקל ,לעומת 3.5 מיליארד שקל בתשתית הכבישים.
שר התחבורה ציין כי ההחלטה להפוך את רכבת ישראל לחברה ממשלתית אפשרה להגדיל את ההשקעות בתשתית המסילתית בישראל ,בעיקר על ידי גיוס הון חיצוני ובכך לקדם את התוכנית לפיתוח רשת מסילות ארצית ,בהיקף של 24 מיליארד שקל ב- 5 השנים הבאות.
במהלך שנת 2004 יואצו פרוייקטים רכבתיים גדולים ובהם: הכפלת מסילת הברזל לבאר שבע ,בהשקעה של 920 מיליון שקל ,המשך בניית מסילה שלישית באיילון ,בהשקעה של 280 מיליון שקל ,שדרוג הקו מירושלים לתל אביב ,דרך בית שמש ,בהיקף של 480 מיליון שקל ,שדרוג קו הרכבת דימונה – באר שבע ,בהשקעה של 170 מיליון שקל והקמת הקו בין אשקלון לאשדוד ,בהשקעה כוללת של 215 מיליון שקל.
בנוסף לכך יואצו עבודות ההקמה של קו נתב"ג - מודיעין ,בהשקעה של 500 מיליון שקל ,תל אביב – ראשון לציון מערב ,הכפלת מסילות הברזל בקווים תל אביב – כפר סבא ,מודיעין – נהריה ולוד – נען. כמו כן יוחל בעבודות ההקמה של הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב.
שר התחבורה ציין כי סך ההשקעות בפיתוח התשתית התחבורתית בישראל יגיע בשנת 2004 לכ- 9.2 מיליארד שקל ,המהווים גידול של ,23% לעומת שנת 2003. השקעות אלה מהווים כ- 1.8% מהתוצר הלאומי של מדינת ישראל.
עשוי לעניין אותך
איתן רפפורט נשיא לשכת הספנות פורש מהלשכה לאחר 15 שנות פעילות
הנתבים זועמים בעקבות כתבות שפורסמו לאחרונה בעתונות
קרן בריטניה-ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי אישרה מענקים לפרוייקטים חדשים בתקציב של מעל מיליון פאונד
רה"מ הנחה את משרדי החוץ, התמ"ת והמכס להתקדם במו"מ מול האירופאים, על בסיס הצעותיו של השר אולמרט
לשכת סוכני המכס מחוז חיפה והצפון הודתה למנכ"ל צים על האופן בו טופלו המטענים במהלך המשבר האחרון בנמלי
עלות השביתות והעיצומים ב- 2003 : כ- 4.5 מיליארד שקל