ליברמן יציג היום לראש הממשלה את תוכניתו להשקיע 20 מיליארד שקל ברכבת

שר התחבורה, אביגדור ליברמן יציג היום (יום שלישי) לראש הממשלה, אריאל שרון את תוכנית ההשקעות של משרד התחבורה ברכבת ישראל לחמש השנים הבאות (2004- 2008). היקף ההשקעות נאמד ב- 20 מיליארד שקל.


00:00 ,30.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התחבורה, אביגדור ליברמן יציג היום (יום שלישי) לראש הממשלה, אריאל שרון את תוכנית ההשקעות של משרד התחבורה ברכבת ישראל לחמש השנים הבאות (2004- 2008). היקף ההשקעות נאמד ב- 20 מיליארד שקל.

שר התחבורה ציין כי כ- 13.5 מיליארד שקל יממונו מתקציב המדינה והיתרה תגוייס ממקורות חיצוניים ומהלוואות מבנקים באירופה. תוכנית ההשקעות כוללת גם רכישות של רכבות, מערכי "קרונועים" וקטרים בהיקף של כ- 2.5 מליארד שקל.

שרון וליברמן יערכו היום סיור בתחנות הרכבת באשדוד ובבית שמש. במהלך הסיור יציג ליברמן את הפרוייקטים הרכבתיים המרכזיים המתוכננים במשרד התחבורה בחמש השנים הבאות.

שר התחבורה ציין כי בין הפרוייקטים העיקריים המתוכננים לביצוע בתוכנית החומש: קו רכבת מהיר לירושלים, שסיומו הוקדם לשנת 2008. שני קטעים של הקו תל אביב- נתב"ג ונתב"ג- מודיעין נמצאים כיום בביצוע. עלות השלמת הקו ממודיעין לירושלים נאמדת בכ- 3.5 מליארד שקל.

במחצית השנה הבאה (2004) יוחל בשני פרוייקטים מרכזיים: הכפלת מסילת הברזל לבאר שבע, שתאפשר להכפיל את תדירות הרכבות לבאר שבע, בהשקעה כוללת של כ- 920 מיליון שקל ובניית מסילת ברזל עכו- כרמיאל בהיקף של 950 מיליון שקל. שני הפרוייקטים צפויים להסתיים בשנת 2008.

בתחילת 2005 יוחל בהקמת רכבת העמק שתחבר בין חיפה לבקעת בית שאן ובעתיד תוכל להתחבר לאירביד שבירדן. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 74 קילומטרים שתשמש להסעת נוסעים ומטענים, בהשקעה של כמיליארד שקל. סיום עבודות ההקמה צפוי כבר ב- 2007.

בנוסף לכך מתכנן משרד התחבורה פרוייקט לחישמול כל קווי הרכבת הבינעירוניים. רכבת ישראל השלימה בימים אלה את תכנון השלב הראשון של מערך החישמול. עלות הפרוייקט נאמד ב- 4.5 מיליארד שקל.

ליברמן ציין כי כיום נמצאים בביצוע כ- 15 פרוייקטים מרכזיים של רכבת ישראל ובהם: קו תל אביב- נתב"ג – מודיעין בהשקעה של כ- 1.5 מיליארד שקל. קו באר שבע- רמת חובב בהשקעה של 130 מיליון שקל, הקמת מסילה שלישית באיילון בהשקעה של 280 מיליון שקל, שדרוג קו הרכבת מירושלים לתל אביב, בהשקעה של 480 מיליון שקל, שדרוג קו הרכבת דימונה- באר שבע, בהשקעה של 170 מיליון שקל והקמת קו בין אשקלון- לאשדוד, בהשקעה כוללת של 215 מיליון שקל.

שר התחבורה חנך בחודש שעבר שני קווי רכבת חדשים בין תל אביב לראשון לציון ובין בית שמש לתל אביב. ליברמן ציין כי עם הפעלתם הפכו קווים אלה למבוקשים. בקו לראשל"צ הגיע מספר הנוסעים לכ- 2000 ביום ובקו לבית שמש לכאלף נוסעים ביום. על פי התחזית צפויים לנסוע בקווים אלה כ- 1.5 מיליון נוסעים בשנה.