ליברמן יחנוך במוצ"ש את תחנת הרכבת החדשה בהרצליה

שר התחבורה ,אביגדור ליברמן יחנוך במוצאי שבת (3.4.04) את תחנת הרכבת החדשה בהרצליה שבהקמתה הושקעו כ- 30 מיליון שקל


00:00 ,31.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בהקמת התחנה הושקעו כ- 30 מיליון שקל

שר התחבורה ,אביגדור ליברמן יחנוך במוצאי שבת (3.4.04) את תחנת הרכבת החדשה בהרצליה שבהקמתה הושקעו כ- 30 מיליון שקל .ליברמן ציין כי התחנה החדישה ,הממוקמת בסמוך למחלף הסירה ולדרך שבעת הכוכבים תאפשר גישה ישירה ונוחה מתל אביב למרכזי המסחר והתעסוקה של הרצליה .

שר התחבורה הוסיף כי התחנה החדשה כוללת אולם נוסעים ממוזג בצורה מעגלית ,המשתרע על שטח של כ- 450 מטרים רבועים וכן שני רציפי נוסעים המחוברים לתחנה באמצעות מנהרה באורך של כ- 100, העוברת מתחת לנתיבי איילון .

כמו כן הוקם מעבר תת קרקעי המחבר בין שני הרציפים והמנהרה, הכולל מעליות המותאמות לשימוש נכים ומוגבלים .בנוסף תתאפשר גם גישה לרוכבי אופניים לאורך צירי הכניסה הראשיים של התחנה ואליה .

במתחם התחנה הוקמו מגרשי חנייה "חנה וסע "לכ- 200 כלי רכב, וכן רציפי אוטובוסים ומוניות .בצידה המערבי של התחנה יוקם בקרוב חניון הכולל 300 מקומות חנייה נוספים .

בסמוך לתחנה ממוקמים מרכזי הפעילות העירוניים של הרצליה בהם :קניון שבעת הכוכבים ,מרכזי ספורט ,מבני ציבור ופארק עירוני שיוקם באזור .ליד התחנה תוקם מנהרת "שבעת הכוכבים" שתעבור מתחת לכביש מספר 2 ותשמש עורק תנועה עירוני של כלי רכב ורכבת קלה בין שני חלקי העיר .

שר התחבורה ציין כי במהלך השנה צפויים להחנך מספר תחנות רכבת חדשות בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, בהם תחנת הרכבת בנתב"ג, תחנת הרכבת במלחה שבירושלים ותחנת הרכבת ברמת חובב שבנגב .