ליברמן :המכרז הראשון לקו הרכבת המהיר ירושלים - ת"א יפורסם בחודש הבא

קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב יוצא לדרך. רכבת ישראל צפויה לפרסם בחודש הבא את המכרז הראשון להקמת קו רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב ,שיעבור דרך העיר מודיעין ושער הגיא ויגיע לירושלים בתוך 28 דקות בלבד .כך מסר שר התחבורה ,אביגדור ליברמן.


00:00 ,17.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב יוצא לדרך. רכבת ישראל צפויה לפרסם בחודש הבא את המכרז הראשון להקמת קו רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב ,שיעבור דרך העיר מודיעין ושער הגיא ויגיע לירושלים בתוך 28 דקות בלבד .כך מסר שר התחבורה ,אביגדור ליברמן.

שר התחבורה מסר כי המכרז הראשון, שיפורסם בחודש הבא, כולל הקמת מסילת ברזל כפולה בקטע שבין כפר דניאל, (הסמוך לבן שמן) למחלף לטרון. אורכו של הקטע כשבעה קילומטרים.

המכרז כולל הקמת ארבעה גשרים באורך של קילומטר וחצי ומעברים תת קרקעיים באורך של עשרות מטרים .עבודות ההקמה ימשכו כשנתיים ועלותן נאמדת בכ- 80 מיליון שקל.

ליברמן הנחה לאחרונה את רכבת ישראל לקצר את לוח הזמנים להקמת הקו המהיר לירושלים ולהשלימו עד שנת 2009. על פי התוכנית יסלל קו רכבת חדש בין ירושלים לתל אביב באורך של 56 קילומטר שיעבור דרך נתב"ג, העיר מודיעין ויגיע עד למתחם בנייני האומה בכניסה לירושלים .

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים להקמת מסילות ברזל בנתיב שבין מודיעין לירושלים .מכרזים אלה יכללו גם הקמת גשרים ומנהרות.

מסלול הרכבת יכלול מספר מנהרות שאורכן הכולל הוא 20 קילומטרים וכן גשרים באורך של 5 קילומטרים. בתוואי הסמוך לירושלים תעבור המסילה כ- 80 מטר מתחת לפני האדמה והנוסעים יעלו לתחנה במפלס העליון של התחנה, סמוך לבינייני האומה .

עלות הקמת התחנה בירושלים נאמדת בכ- 200 מיליון שקל והיא תכלול ארבעה מפלסים שיגיעו עד לעומק של 80 מטר מתחת לפני הקרקע. 6 מעליות מהירות יובילו את הנוסעים בתוך מספר שניות לשני המפלסים העליונים של התחנה .