ליברמן הורה להאיץ את הקמת קו הרכבת בין תל אביב לאשקלון

שר התחבורה, אביגדור ליברמן הנחה היום (יום שני) את מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר להאיץ את העבודות להקמת קו הרכבת בין אשדוד לאשקלון. השר ליברמן ציין כי הקמת הקו אשדוד – אשקלון תאפשר להפעיל קו רכבות סדיר בין תל אביב לאשקלון בתוך פחות משנה וחצי


00:00 ,27.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הקו צפוי להחנך באמצע 2005 ▪ עלות הפרוייקט נאמדת ב- 215 מיליון שקל

שר התחבורה, אביגדור ליברמן הנחה היום (יום שני) את מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר להאיץ את העבודות להקמת קו הרכבת בין אשדוד לאשקלון.

השר ליברמן ציין כי הקמת הקו אשדוד – אשקלון תאפשר להפעיל קו רכבות סדיר בין תל אביב לאשקלון בתוך פחות משנה וחצי.

עבודות ההקמה של הקו כוללות הכפלה ושיקום של מסילת הברזל בין אשדוד לאשקלון בקטעים שבין ניצנים- אשדוד וניצנים - אשקלון. אורך הקו כ- 15 קילומטרים. עלות הפרוייקט נאמדת ב- 215 מיליון שקל.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי בימים הקרובים תפרסם הרכבת מכרז להקמת תחנת רכבת באשקלון, בעלות של כ- 25 מיליון שקל. התחנה תכלול אולמות נוסעים, רציפים ומגרשי חנייה "חנה וסע".

במסגרת שיקום מסילת הברזל תוחלף מסילת הברזל הישנה המשמשת כיום להובלת מטענים לדרום הארץ.

שר התחבורה מסר כי בתוך שנה וחצי ניתן יהיה להגיע מתל אביב לאשקלון בתוך 46 דקות בלבד. בשלב הראשון יפעלו בקו תל אביב - אשקלון שתי רכבות בשעה.

ליברמן ציין כי במדינה צפופה כמו ישראל יש חשיבות רבה לפיתוח התשתית הרכבתית גם לדרום הארץ. לדבריו, לנוכח הגידול המתמיד במספר כלי הרכב בישראל יש צורך להתמקד בפיתוח מסילות ברזל בכל רחבי הארץ ולעודד מעבר מהרכב הפרטי לרכבת.

"בקרב ציבור הנוסעים הולך ומתרחש מהפך הדרגתי בהרגלי הנסיעה של הציבור והגידול המתמיד במספר נוסעי הרכבת מוכיח זאת" הוסיף ליברמן.