לאחר יותר מ-7 שנים: פרויקט מנהרות הכרמל יוצא לדרך

הפרויקט כולל סלילת כביש אגרה של 6.5 ק"מ, רובם בתוך ההר; צפוי להסתיים ב-2009


00:00 ,23.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
פרויקט מנהרות הכרמל יוצא לדרך אחרי יותר משבע שנים מאז המכרז לביצועו. הפרויקט, שעלותו נאמדת ב-1.15 מיליארד שקל, כולל סלילת כביש של 6.5 קילומטרים, מתוכם 4.7 קילומטרים במנהרות אשר יחצו את רכס הכרמל. הכביש יופעל ככביש אגרה.

בדיון מיוחד שהתקיים אתמול בעיריית חיפה, בהשתתפות נציגי האוצר, משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת התשתיות העירונית יפה נוף וזכיינית הפרויקט, חברת כרמלטון, הוצג לוח הזמנים המתוכנן לביצוע הפרויקט. על פי המתווה שהציגו נציגי כרמלטון, בשמונת החודשים הקרובים ייערכו שלבי ההתארגנות, וביצוע הפרויקט ייארך כ-42 חודשים. לדברי מנהל הפרויקט, בתוך שישה חודשים ניתן להשיג את ההרשאות לביצוע הפרויקט ולהתחיל בביצועו.

בכרמלטון, שזכתה ב-98' במכרז לביצוע הפרויקט לאחר שהציעה דמי זיכיון בסך 266 מיליון שקל, שותפות החברות אשטרום ושיכון ובינוי. בשבועות האחרונים מתקיימות פגישות בין נציגי הקבוצה לבין נציגים של משרדי האוצר והתחבורה במטרה להוציא את הפרויקט לפועל. לאחר החתימה על ההסכם יהיה על כרמלטון להמציא תכנון מפורט לפרויקט ולקבל את היתרי הבנייה. בעקבות פסק דין ממארס 2004, שחייב את בנק דיסקונט לממן את הפרויקט, התחדש המו"מ בין כרמלטון לבנק בעניין המימון.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הנחה בסוף הדיון את אנשי מינהל ההנדסה בעירייה וביקש מנציגי משרדי הממשלה לתת עדיפות עליונה לביצוע כל מה שנדרש לקידום הפרויקט.