כתב אישום כנגד 3 בכירים ברכבת ישראל בגין התאונה ברבדים

בתאונה שנגרמה ביוני 2005 פגעה רכבת במשאית שחצתה את המסילה וכתוצאה מההתנגשות נהרגו שבעה בני אדם. הרכבת בתגובה: רכבת ישראל אינה אשמה בתאונה


00:00 ,17.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בתאונה שנגרמה ביוני 2005 פגעה רכבת במשאית שחצתה את המסילה וכתוצאה מההתנגשות נהרגו שבעה בני אדם. הרכבת בתגובה: רכבת ישראל אינה אשמה בתאונה

 
פרקליטות מחוז הדרום הגישה הבוקר כתב אישום נגד רכבת ישראל ושלושה ממנהליה, זאת בגין גרימת מוות וחבלה ברשלנות. בכתב האישום מוטלת על שלושת המנהלים הבכירים אחריות לשתי תאונות הרכבת סמוך לקיבוץ רבדים ולמושב אחוזם.
 
מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום באשקלון עולה כי ב-21 ביוני 2005 פגעה רכבת במשאית שחצתה את המסילה לא הרחק מקיבוץ רבדים. כתוצאה מהתאונה נהרגו שבעה בני אדם - חמישה מנוסעי הרכבת, נהג הקטר ונהג המשאית. כמו כן נפצעו 248 נוסעים, 46 מהם נפגעו באורח קשה.
 
כתב האישום מתייחס בעיקר לשלושת הנאשמים: סגן מנהל אגף תחזוקת תשתיות ברכבת, סורין שיוביץ (60), סמנכ"ל חטיבת התכנון והפיתוח ברכבת איליה וולקוב (43) ולמנהל אגף התנועה ברכבת הראל אבן (44). בנוסף מוטלת אחריות כללית על רכבת ישראל.
 
על פי כתב האישום, הנאשמים לא נקטו באמצעים סבירים באזור רבדים כדי למנוע את התאונה במפגש הרכבת והכביש, זאת, למרות שהנאשמים ידעו על הסכנה הקיימת במפגש. בנוסף, הובא לידיעתם של הנאשמים כי חודש לפני התאונה נמנעה ברגע האחרון התנגשות דומה באותה נקודה.
 
עו"ד יהודה וינשטיין, המייצג את רכבת ישראל, הגיב להחלטת הפרקליטות ואמר: "מדובר בהחלטה שגויה מבחינה משפטית. רכבת ישראל אינה אשמה בתאונה זו, ואנו מאמינים שבית המשפט יעשה לתיקונה".