כלמוביל מרצדס מרכזת את תחום ההיסעים לענף מתמחה אחד

המסגרת הארגונית החדשה תאפשר לחברה למנף את מגוון המוצרים הייחודי של מרצדס ולהציע פתרונות אופטימליים בתחום ההיסעים: התיירות והפנאי, הסעות עירוניות ובינעירונית; כלמוביל מבססת אחיזתה בתחום האוטובוסים באמצעות שיתופי פעולה עם בוני מרכבים מובילים בארץ ובחו"ל


00:00 ,14.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

המסגרת הארגונית החדשה תאפשר לחברה למנף את מגוון המוצרים הייחודי של מרצדס ולהציע פתרונות אופטימליים בתחום ההיסעים: התיירות והפנאי, הסעות עירוניות ובינעירונית; כלמוביל מבססת אחיזתה בתחום האוטובוסים באמצעות שיתופי פעולה עם בוני מרכבים מובילים בארץ ובחו"ל; אגד חתמה על הסכם לרכישת 55 אוטובוסים בינעירוניים מתוצרת מרצדס EvoBus בהיקף כספי מוערך של כ- 60 מיליון שקלים
 
כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, מרכזת את תחום ההיסעים במסגרת ענף מתמחה אחד, אשר יאחד את כל תחום רכבי ההסעה עם תחום האוטובוסים. המסגרת הארגונית החדשה תאפשר לחברה למנף שיווקית את מגוון המוצרים של מרצדס ולהציע מגוון אופטימלי של פתרונות בתחום ההיסעים, החל מ- 8 ועד 53 נוסעים, המיועדים לתת מענה לתחום התיירות והפנאי, תחום ההסעות העירוניות והבינעירוניות ופתרונות הסעה מיוחדים. מגוון הפתרונות ייחשפו בתערוכת היסעים של כלמוביל- מרצדס אשר תתקיים ב- 10 במרץ בגני התערוכה בת"א.
 
דובר החברה ציין כי ביסוס מעמדה ואחיזתה של כלמוביל– מרצדס בשוק האוטובוסים הישראלי, יבוא לידי ביטוי, בין השאר הודות לשיתופי פעולה אסטרטגיים עם בוני מרכבים מובילים בארץ ובחו"ל ושיווקם של דגמים ומוצרים חדשים הכוללים שיווק ראשון בישראל של שלדות מקוריות של מרצדס בדגם OC-500 מתוצרת EvoBus, חטיבת האוטובוסים של קונצרן דיימלר קרייזלר, כמו גם במגוון רחב של מרכבים המיוצרים על ידי חברת "הארגז" ו"מרכבים" הישראליות והחברות הספרדיות "IRIZAR", ו- "BAULES".
 
בשלב ראשון, במסגרת עסקת אוטובוסים רחבת היקף, תספק כלמוביל לחברת "אגד" 55 אוטובוסים בינעירוניים מתוצרת EvoBus מדגם OC-500 של מרצדס במרכב של חברת ה"ארגז", בהיקף כספי מוערך של כ- 60 מיליון שקלים. כמו כן מכרה כלמוביל בשנה האחרונה 17 מיניבוסים עירוניים נמוכי רצפה מדגם Sprinter 416 לחברת "דן", בהיקף כספי של כ- 6.5 מיליון שקלים. בנוסף, מתחילת השנה נמכרו לחברת התחבורה הפרטית "עפיפי" 9 אוטובוסים מדגמי CITARO ו- OC-500 המיועדים לקווים עירוניים ובינעירוניים בנצרת ובחיפה, בשווי של כ- 11 מיליון שקלים. למערך התחבורה הבינעירוני פלשתיני במזרח ירושלים נמכרו 50 אוטובוסים עירוניים מדגם Sprinter 416 בשווי של כ- 15 מיליון שקלים ובשנה הקרובה צפויים להימכר למערך הפלשתיני כ- 30 אוטובוסים בינעירוניים מדגם VARIO 815 בהיקף של כ- 8 מיליון שקלים.
 
החברה צופה להגיע ב- 2005 למכירות של למעלה מ- 100 אוטובוסים ומתכוונת להפוך לגורם המוביל בענף ההיסעים בארץ.
 
בהתאם לאסטרטגיית השירות של כלמוביל מרצדס, תציע החברה ללקוחות בתחום ההיסעים את שירות "מרצדס פלוס", הכולל טרייד אין, חבילות מימון, הסכמי אחזקה, מערך שירות בפריסה ארצית, וכן התאמת אפליקציות וליווי הנדסי צמוד, החל משלב הייעוץ ועד שלב בניית מרכב האוטובוס ואיבזורו על פי דרישות הלקוח.
 
אבי צור, מנכ"ל מרצדס ישראל, מציין כי איחוד תחום המסחריות ותחום האוטובוסים הינו מהלך אסטרטגי חשוב אשר נעשה בתיאום מלא עם היצרן, המאפשר לחברה למקסם את יכולתה בתחום ההיסעים ככלל והאוטובוסים בפרט. עוד מוסיף צור כי לאור המהלכים המדיניים והמגעים לשלום, נערכת כלמוביל-מרצדס להגברת הפעילות בתחום ההיסעים לתיירות ומציעה לראשונה אוטובוסים מפוארים המיועדים להסעות תיירותיות בין המדינות במזרח התיכון.