כלי הרכב מעל 3.5 טון המיובאים לישראל יחוייבו לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים

החל מ- 1 באוקטובר, יחוייבו כלי רכב מסוג דיזל לעמוד בתקני זיהום האוויר של יורו 4. כלי רכב אשר ייעודם הסופי מחייב שינוי מבנה או התקנות שונות יחויב לעמוד בתקנים המחמירים החל מ-1 באפריל 2007


00:00 ,27.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ- 1 באוקטובר, יחוייבו כלי רכב מסוג דיזל לעמוד בתקני זיהום האוויר של יורו 4. כלי רכב אשר ייעודם הסופי מחייב שינוי מבנה או התקנות שונות יחויב לעמוד בתקנים המחמירים החל מ-1 באפריל 2007
 
החל מ-1 באוקטובר 2006 יחויבו כלי רכב דיזל מעל 3.5 טון המיובאים לשיראל לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים יורו 4, בהתאם למקובל במדינות הקהילה האירופית. כך הודיע היום מנכ"ל משרד התחבורה אריה בר.
 
אגף הרכב במשרד התחבורה פרסם לאחרונה נוהל לכל יבואני הרכב בישראל ובו נקבע כי כל כלע רכב דיזל המיובא לישראל ובכללם כלי רכב מסחריים ומשאיות שמקלם הכולל הוא מעל 3.5 טון יחויבו לעמוד בתקני זיהום האוויר של יורו 4.
 
יצוין כי עמידה בדרישות יורו 4 מחייבת שימוש בטכנולוגיות מנועים ובמערכות פליטה מתקדמות להן נדרשת תשתית בתחנות הדלק של סולר דל גופרית או תוסף מיוחד למערכות הפליטה.
 
במטרה לקדם את הקמתן של התשתיות הנדרשות לכלי רכב העומדים בתקני היורו 4 הוקם צוות בינמשרדי הכולל את משרדי התחבורה, איכות הסביבה והתשתיות וכן את איגוד יבואני הרכב בתי הזיקוק וחברות הדלק.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי השימוש בסולר דל גופרית העומד בתקני יורו 4 יביא להפחתה משמעותית של רמת הפליטה המזהמים ולשיפור ניכר באיכות האוויר, בעיקר במרכזי הערים.
 
מאגף הרכב נמסר כי כלי רכב מיובאים שמשקלם מעל 3.5 טון וייעודם הסופי מחייב שינוי מבנה או התקנות שונות יחויבו לעמוד בתקנים המחמירים של יורו 4 החל מ-1 באפריל 2007.
 
יצוין כי מ-27 במרץ 2006 מחויבים כל כלי הרכב משנת ייצור 1995 ואילך לעבור בדיקה נוספת מחמירה של רמת פליטת זיהום האוויר מהרכב, במסגרת מבחן הרישוי השנתי ("טסט") לרכב.