יצא לדרך הפיילוט להובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל

כחלק מלקחי מלחמת לבנון השניה ו"עופרת יצוקה" הוחלט לקיים פיילוט במסגרתו ישולבו מובילים אזרחיים על בסיס קבוע יום-יומי, גם בתקופת רגיעה, בהובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל


00:00 ,14.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק מלקחי מלחמת לבנון השניה ו"עופרת יצוקה" הוחלט לקיים פיילוט במסגרתו ישולבו מובילים אזרחיים על בסיס קבוע יום-יומי, גם בתקופת רגיעה, בהובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל

 
שלשום יצא לדרך פיילוט במסגרתו ישולבו מובילים אזרחיים, גם בתקופת רגיעה, בהובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל. זאת במסגרת היערכות צה"ל ולאור לקחי מלחמת לבנון השניה ו"עופרת יצוקה". תקופת הפיילוט נקבעה, בשלב זה, ל- 3 חודשים וזאת בכדי שניתן יהיה לבחון את השיטה ותוצאותיה.
 
עפ"י הסכם הפיילוט הוחלט בצה"ל לתת לחברות הובלה אזרחיות להוביל טנקים וציוד כבד במובילים (מעל 70 טון) על בסיס קבוע יום-יומי. בתמורה לכך תתחייב חברת ההובלה האזרחית להחזיק ברשותו עוד 4 מובילים כבדים לשעת חירום ובסה"כ הוא יחזיק ברשותו לפחות 5 מובילים.
 
ההסכם בא לתקן את המעוות ולמנוע מחברות ההובלה האזרחיות למכור את העגלות הכבדות שהיו ברשותן לאור העובדה שצה"ל לא נהג עד כה לעשות שימוש בשירותים שלהן במהלך תקופות רגיעה.
 
עפ"י הסיכום בין כל הצדדים, בתום תקופת הפיילוט (3 חודשים) יזמין צה"ל/משרד הבטחון כ- 10 עבודות יומיות קבועות בפריסה ארצית לתקופה של 5 שנים ואילו חברות ההובלה האזרחיות יידרשו לרכוש מובילים חדשים (ראש גורר + נתמך) המיועדים למשימות אלו.
 
עוד עולה כי הפיילוט מתקיים עם 6 מובילים אזרחיים העונים על תנאי הסף ואילו צה"ל יקצה 6 עבודות קבועות יום יומיות (כל מוביל אזרחי יקבל יום עבודה אחד קבוע למשך 3 חודשים).
 
המובילים האזרחיים מצידם התחייבו להעניק לצה"ל ולמשרד הבטחון 15% הנחה ממחירון ההובלה לעבודות מבצעיות/מזדמנות לאור העובדה שמדובר בעבודה קבועה.
 
עוד נמסר כי לצורך הנושא פתח צה"ל/אט"ל בדרישה תקציבית ייעודית בגובה 2 מליון ₪.