יותר מ-10,000 דוחות לנהגים שנסעו בנתיבי התחבורה הציבורית

יותר מ-30 אחוז מהדוחות נרשמו באזור תל אביב וכ-25 אחוז מהדוחות נרשמו באזור השרון והשפלה. השר כץ: לא מדובר במבצע חד פעמי


00:00 ,29.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יותר מ-30 אחוז מהדוחות נרשמו באזור תל אביב וכ-25 אחוז מהדוחות נרשמו באזור השרון והשפלה. השר כץ: לא מדובר במבצע חד פעמי
 
למעלה מ-10,000 אלפים דוחות תנועה נרשמו כנגד נהגים שנסעו בנתיבי התחבורה הציבורית ("נת"צים"), בשלושת השבועות הראשונים למבצע האכיפה שיצא לפועל בעקבות החלטת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ לאכוף את החוק האוסר על נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית.
 
יותר מ-30 אחוז מהדוחות נרשמו באזור תל אביב, בעיקר בדרך נמיר וברחובות בן יהודה, לוי אשכול, רחוב אלנבי, שדרות ירושלים ורחוב ז'בוטינסקי, בקטעים שבין בני ברק ורמת גן ופתח תקווה.
 
כ-25 אחוז מהדוחות נרשמו באזור השרון והשפלה בעיקר בדרך המכבים ושדרות משה דיין בראשון לציון והשאר בחיפה ובקריות ובירושלים, בין השאר ברחובות קינג ג'ורג', קרן היסוד, אגריפס ועמק רפאים.
 
השר כץ שיזם את תוכנית האכיפה החדשה ציין כי התקנה האוסרת על כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית כמעט ולא נאכפה בשנים האחרונות, דבר שפגע קשות ביתרונה של התחבורה הציבורית.
 
שר התחבורה ציין כי לא מדובר במבצע חד פעמי של משטרת התנועה אלא בפעילות מתמשכת על פני שנה שלמה שתשפר את השרות לציבור ותחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית על הרכב הפרטי.
 
השר כץ מסר כי משרד התחבורה העביר לאחרונה למשרד לביטחון פנים חמישה מיליון שקלים למימון פעילות האכיפה בנת"צים, הכולל בין השאר רכישה של 30 קטנועים שיגבירו את יכולת הניידות של השוטרים בנתיבי התחבורה הציבורית.