יורחבו שעות הפעילות במחסום אלנבי

ראש הממשלה הורה להרחיב את שעות הפעילות במחסום לשם הקלה על זרימת הסחורות הפלסטיניות. המעבר יהיה פתוח 24 שעות לתנועת סחורות


00:00 ,08.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה הורה להרחיב את שעות הפעילות במחסום לשם הקלה על זרימת הסחורות הפלסטיניות. המעבר יהיה פתוח 24 שעות לתנועת סחורות
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הבוקר את ועדת השרים לשיפור מצבם הכלכלי של התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. בסיום הישיבה הנחה ראש הממשלה את הגורמים המקצועיים להרחיב באופן מיידי ומשמעותי את שעות הפעילות של מעבר אלנבי ליבוא וליצוא סחורות על מנת להגביר את נפח הפעילות העסקית ולשפר את איכות החיים של האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון.
 
על פי הסיכומים מעבר גשר אלנבי שבגבול ירדן ייפתח למשך כל שעות היממה להעברת סחורות. כיום נסגר גשר אלנבי בשעה 20:00 מדי יום.
 
במהלך הדיון הציג המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, שלושה פרויקטים כלכליים שהמשרד לפיתוח אזורי יקדם ביחד עם יתר משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. מדובר בתכנון ובפיתוח אזור תעשיה קלה (שירותים ותיירות) סמוך לבית לחם, בסיוע ממשלת צרפת; אזור תעשייה גדול בג'למה (אזור ג'נין), בסיוע ממשלת גרמניה; ואזור לייצוא ולעיבוד מוצרי חקלאות ביריחו, בסיוע ממשלת יפן. חלק מהפרויקטים מעוכבים כבר שנים רבות, והישיבה הבוקר התמקדה בהתרת החסמים ובקידומם.
 
ראש הממשלה הנחה את הגורמים המקצועיים שהשתתפו בדיון ממשרדי האוצר, החוץ, הביטחון, התשתיות והתחבורה, לעבוד בתיאום עם הקהילה הבינלאומית על מנת לקדם פרויקטים אלו בפרט ואת הכלכלה הפלסטינית  בכלל. "במקום שבו אפשר להקל על האוכלוסייה הפלסטינית מבלי לפגוע בביטחון אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה, "נפעל ככל יכולתנו כדי להקל על שגרת החיים".
 
עוד דווח בישיבה על הקלות משמעותיות בתחום התנועה והגישה ביהודה ושומרון, ובכלל זה הסרת מחסומים, כחלק מהרצון לסייע לפלסטינים לקיים שגרה חיים.
 
סגן שר החוץ, דני איילון, אמר בנושא זה בישיבה כי "להורדה המסיבית של נקודות ביקורת ומחסומים יש חשיבות מדינית לטווח הארוך, בשל עמדת הקהילה הבינלאומית ודעת הקהל העולמית".