יוקם מחלף תת קרקעי ראשון מסוגו בישראל

מתכננת הפרויקט, המהנדסת גבי רוזן: "ארבע מנהרות, באורך של כ-700 מטר כל אחת, ישמשו את הנהגים שיחלפו במפגש הכבישים 9 ו-2. המנהרות, בדרכו של כביש הרוחב המהיר הצפוני ביותר במדינה, ייבנו בארבעה מפלסים, בזו מעל זו"


00:00 ,01.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה בארץ, תקים חברת מעצ החדשה – החברה הלאומית לדרכים מחלף תת-קרקעי בלבו של פארק. הנהגים יחצו את המחלף התת קרקעי בכביש המהיר, תוך שמירה על הנוף הירוק ושימור קפדני על הסביבה
 
לאחרונה אישרה הועדה לתשתיות לאומיות את סלילת כביש מספר 9, שהוא כביש רוחב חדש שייחבר את חוצה ישראל במזרח עם כביש חיפה-ת"א במערב. התוואי שיקשר את כבישי האורך הראשיים במדינה, כולל כביש מס' 2 (כביש החוף חיפה-ת"א), יעבור מדרום לחדרה, בין השוליים הדרומיים של פארק השרון לשוליים הצפוניים של נחל אלכסנדר.
 
"בשל חשיבותו הגבוהה של הכביש במערכת הארצית והרצון שלא לקטוע את רצף הפארקים, החלטנו להקים את 'מחלף חרובים' מתחת לפני הקרקע", מסבירה מתכננת הפרויקט, המהנדסת גבי רוזן, ומוסיפה: "ארבע מנהרות, באורך של כ-700 מטר כל אחת, ישמשו את הנהגים שיחלפו במפגש הכבישים 9 ו-2. המנהרות, בדרכו של כביש הרוחב המהיר הצפוני ביותר במדינה, ייבנו בארבעה מפלסים, בזו מעל זו".
 
בחברת "פריצת דרך" האחראית על ביצוע ההדמיה לפרויקט, מדגישים כי בנוסף להיותו המחלף התת-קרקעי הראשון בארץ, ייבנה המחלף באופן שלא ניתן יהיה לראותו מעל הקרקע. בתום הבנייה ישוקם כל המרחב הפתוח שמעל למחלף ומבחוץ ניתן יהיה להבחין בפתחי המנהרות בלבד, בתוכם יבלעו פסי הכבישים.