טרם הונצח זכר שמונת חללי רכבת ישראל שנהרגו בזמן מלחמת לבנון השנייה

תשעה חודשים עברו מאז הפגיעה הישירה במוסך הרכבת בחיפה אשר גרמה למותם של שמונה מעובדי הרכבת. נציגי המשפחות השכולות מבקשות להקים אנדרטה לזכרם. רכבת ישראל: האנדרטה תוקם בקרוב"


00:00 ,12.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

תשעה חודשים עברו מאז הפגיעה הישירה במוסך הרכבת בחיפה אשר גרמה למותם של שמונה מעובדי הרכבת. נציגי המשפחות השכולות מבקשות להקים אנדרטה לזכרם. רכבת ישראל: האנדרטה תוקם בקרוב"
 
בבוקרו של ראשון, 16 ביולי 2006, ממש בתחילת מלחמת לבנון השנייה, נפל מטח קטיושות קטלני באזור חיפה. המטח הגדול הבהיר באחת את עוצמתו של החיזבאללה, את כוונותיו הזדוניות לפגוע באוכלוסייה אזרחית ולמרבה הצער אף היה מדויק ביותר – טיל קטיושה בודד חדר את גגו של מוסך הרכבת בחיפה והרג שמונה עובדים ששהו במקום באותה עת. באותה פגיעה נפצעו גם 23 אנשים - שלושה מהם במצב קשה.
 
ההרוגים באותה התקפה היו אלהרר ניסים ז"ל, בן שמעון שמואל ז"ל, דמתי עשהאל ז"ל, חזן רפי שמעון ז"ל, לוי ראובן ז"ל, לפידוס דניס ז"ל, מנסורה שלומי ז"ל ופלדמן דוד ז"ל.
 
מאז אותה התקפה עברו כבר תשעה חודשים, הממשלה דנה ואף בחרה בשם למלחמה – "מלחמת לבנון השנייה" - תושבי הצפון קיבלו פיצויים כספיים מרשות המסים – אבל יש רבים שנותרו מאחור שעדיין מחכים לתגובת השלטונות. על אלו נמנים גם משפחות שמונת ההרוגים במוסך הרכבת באותה התקפה קטלנית אשר ביקשו להקים אנדרטה לזכר ההרוגים – אך מתברר שבקשה לגיטימית שכזאת נתקלת בבירוקרטיה אינסופית מצד משרד התחבורה והנהלת רכבת ישראל.
 
נציגי המשפחות נפגשו ב-4 בפברואר עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז בפגישה בה נכחו גם מנכ"ל משרדו, מר גדעון סיטרמן, ומנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי לצד נציגי המשפחות השכולות.
 
במהלך הפגישה הנ"ל, שהתקיימה כאמור לפני יותר מחודשיים, ביקשו נציגי המשפחות הנופלות לבחון את צירוף שמות החללים לרשימת הנופלים המופיעה ב"יד לבנים" ולהקים אנדרטה לזכר הנופלים.
 
יש לציין כי השר מופז ביקש לבחון בחיוב את בקשת נציגי המשפחות השכולות אך בפועל נציגי המשפחות טרם קיבלו תגובה עניינית כלשהי לבקשותיהם.
 
מדוברת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי "רכבת ישראל נפגשה מספר פעמים עם נציגי המשפחות השכולות, משרד התחבורה והעיריות במטרה לקדם את התוכנית להקמת אנדרטה להנצחת הנפגשים".
 
"כל ההחלטות לרבות מיקומה של האנדרטה התקבלו בתיאום מלא עם המשפחות השכולות".
 
"לאחרונה סוכם על מיקום להקמת האנדרטה בשדרת הולכי רגל בקריית ים ואף נבחרה אדריכלית שתקים את האנדרטה. הביצוע אמור לצאת לפועל בזמן הקרוב".
 
"באשר לכיכר בקריית ים, מאחר ומדובר בכיכר תנועה ואין גישה מוסדרת לכיכר ולכן גם לאנדרטה, סוכם עם המשפחות שהאנדרטה תוצב בשדרת הולכי רגל כ-20 מטר מהכיכר".
 
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי: "בעקבות הפגישה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז, עם המשפחות השכולות, הנחה השר את רכבת ישראל לעשות ככל הדרוש על מנת להקים את האנדרטה לזכר הנופלים. האנדרטה עברה תכנון ועיצוב ותוקם בתוך זמן קצר במקום הולם וראוי להנצחת זכרם של עובדי הרכבת, כפי שסוכם בין משפחות הנופלים, רכבת ישראל ושר התחבורה".