טירה: לראשונה חברה ממשלתית תשתף פעולה עם התעשייה הישראלית טרם הגשת המכרזים

טירה: לראשונה, חברה ממשלתית - נתיבי תחבורה עירוניים - תשתף פעולה עם התעשייה הישראלית טרם הגשת המכרזים; הוקם צוות משותף לשת"פ בין החברה לבין התאחדות התעשיינים; מדובר בפרוייקט להקמת הרכבת מפ"ת לבת-ים בעלות של 1 מיליארד דולר - יוסיף 4,000 עובדים חדשים בשנה,


00:00 ,12.06.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
 טירה: לראשונה, חברה ממשלתית - נתיבי תחבורה עירוניים - תשתף פעולה עם התעשייה הישראלית טרם הגשת המכרזים; הוקם צוות משותף לשת"פ בין החברה לבין התאחדות התעשיינים; מדובר בפרוייקט להקמת הרכבת מפ"ת לבת-ים בעלות של 1 מיליארד דולר - יוסיף 4,000 עובדים חדשים בשנה, למשך 10 שנים 60% - מהם עובדי תעשייה
 
 לראשונה, חברה ממשלתית- נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נ.ת.ע) תשתף פעולה עם התעשייה הישראלית טרם הגשת המכרזים . כך סוכם בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים - לבין צבי לשם, מנכ"ל חברת נ.ת.ע.
 
 בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיזהה את ההזדמנויות עבור התעשייה בפרוייקט . כן תנתן רשימת משתתפים במכרז עוד לפני הגשתו, זאת כדי שהתעשייה המקומית תוכל להשתלב במכרז תוך כדי הוצאתו. כמו כן יפעל הצוות שהמכרזים יפורסמו גם בשפה העברית, זאת במטרה להקל על המפעלים - בעיקר הקטנים .
 
 טירה ציין כי פרוייקט הקו הראשון של מערכת הסעת המונים למטרופולין ת"א - "הקו האדום", הינו בעל חשיבות עליונה לתעשייה והמשק. הוא נותן לתעשייה הישראלית אפשרות להחשף לטכנולוגיות חדישות אשר יסייעו לה גם להגדלת היצוא.
 
 יצויין כי הפעלת הפרוייקט שיחל ב- 2004 , תוסיף 4,000 עובדים חדשים במשק בכל שנה, במשך 10 שנים. אורכו של "הקו האדום" הינו כ22 - ק"מ והוא מחבר את פ"ת לבת ים, דרך בני ברק, רמת-גן ות"א יפו. רוב התוואי הינו במפלס הכביש וחלקו בתוך מנהרה.
 
 הפרוייקט יבוצע בשיטת B.O.T . כלומר, הסקטור הפרטי יממן, יתכנן יבנה ויספק את כל הציוד הדרוש. כמו כן יתפעל ויתחזק את המערכת למשך תקופת זכיין של 32 שנה, שאחריהם תועבר הבעלות למדינה.