חוק חדש: שעות נהיגה מותרות לנהגי משאיות בארה"ב

מנהלת בטיחות הנהיגה הפדרלית האמריקאית, ה-Federal Motor Carriet Safety Administration, פרסמה חוקים חדשים, שהוציא משרד התחבורה האמריקאי, המתייחסים לשעות נהיגה מותרות לנהגי רכב מסחרי ומשאיות


00:00 ,07.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהלת בטיחות הנהיגה הפדרלית האמריקאית, ה-Federal Motor Carriet Safety Administration, פרסמה חוקים חדשים, שהוציא משרד התחבורה האמריקאי, המתייחסים לשעות נהיגה מותרות לנהגי רכב מסחרי ומשאיות.
 
החוק מגדיר את פרק הזמן שהנהג המקצועי, הנוהג ברכב מסחרי או במשאית, יכול לנהוג ברציפות עד שיהיה חייב לקחת הפסקה ולנוח. החוק החדש הנו תוצאה של מחקר של שנים אשר עסק בבריאות הנוהגים ובבטיחות הכבישים.
 
החוק החדש מתווסף לחוק הישן שעודכן בשנת 2003. לפי חוק זה מקסימום שעות הנהיגה ומינימום שעות המנוחה נשארו כשהיו, אך החוק החדש מציין את השינויים שחלו בנהיגה למרחקים ארוכים.
 
עפ"י החוק משנת 2003, נאסר על נהגי משאיות מלנהוג יותר מ- 11 שעות ברציפות ולא לעבוד יותר מ-14 שעות במשמרת אחת, או לנהוג יותר מ-60 שעות במשך שבעה ימים רצופים, או יותר מ-70 שעות במשך תקופה של שמונה ימים.
 
החוק החדש מחייב, בנוסף, את נהגי המשאיות לנוח לפחות 10 שעות בין משמרת אחת לשניה, או להיות במנוחה של 34 שעות בכדי להתאושש מעייפות מצטברת.
 
במנהלת בטיחות הנהיגה הפדרלית האמריקאית הגיעו למסקנות הללו לאחר שמומחים לבריאות ולבטיחות בדקו את הסוגיה. המומחים סקרו 1000 מאמרים הדנים במחקרים על עייפות ובחנו אלפי תגובות של נהגים, חברות מובילים ומומחים. לטענת מנהלת הבטיחות, החוק החדש ישמור על בריאות הנהגים ויפחית ב-5.5% תאונות הנגרמות בשל עייפות הנהגים.
 
החוק החדש גם מתייחס לבעלי רכב קטנים הגוררים עגלות, שאינם זקוקים לרשיון נהיגה מסחרי, כמו עובדים בחוות או מחלקי חבילות העובדים בתחום רדיוס של 150 מייל. לגביהם מתיר החוק להאריך את יום העבודה פעמיים בשבוע ואין הם צריכים לנהל יומן נהיגה. שינוי זה התקבל בגלל הקביעה שנהגים אלו מעורבים בפחות מ- 7% מהתאונות הנגרמות בגלל עייפות למרות שמספר הנהגים הללו הינו כ- 50% מכלל הנהגים המסחריים.
 
שינוי נוסף בחוק מדבר על הדרישה שנהגי משאיות, שיש להם תא לשינה, ינוחו שמונה שעות ברציפות ועוד שעתיים נוספות ללא עבודה לפני תחילתה של משמרת חדשה. המחקרים מראים כי נהגים פחות עייפים אם הם נחים שמונה שעות רצופות ולא מחלקים את שעות המנוחה לקטעים קצרים יותר, כפי שהרשה החוק הישן.
 
החוק החדש מתייחס רק לנהגי משאיות ולא למובילי נוסעים, שלגביהם יחולו החוקים משנת 2003.
החוק החדש יכנס לתוקפו ב-1 באוקטובר 2005.