חוק ההסדרים: מטה הנהלת הרכבת יעבור מת"א ללוד

על פי המוצע בחוק ההסדרים חברת רכבת ישראל תקים במסגרת צעדי התייעלות מרכז תחזוקה לציוד נייד בשיתוף הסקטור הפרטי באזור הפריפריה


00:00 ,30.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי המוצע בחוק ההסדרים חברת רכבת ישראל תקים במסגרת צעדי התייעלות מרכז תחזוקה לציוד נייד בשיתוף הסקטור הפרטי באזור הפריפריה
 
טיוטת חוק ההסדרים מציעה שינויים מבניים בחברת רכבת ישראל במסגרתם תתרחש בחברת רכבת ישראל התייעלות אשר תביא להפעלת ולהקמת מרכז תחזוקה לציוד נייד בשיתוף הסקטור הפרטי. על פי טיוטת חוק ההסדרים מרכז התחזוקה יוקם באזור הפריפריה (צפונית לחיפה או דרומית לבאר שבע).
 
במסגרת הרכש המאסיבי שנעשה על ידי חברת הרכבת על מנת להתמודד עם הביקוש לנסיעה ברכבת והרחבת רשת המסילות מוצע לפעול להוצאות חלק מפעילות האחזקה לידי גורמי חוץ על מנת לאפשר תחזוקת הציוד ברמה הנדרשת ובמחירים תחרותיים ככל הניתן. 
 
כמו מוצע לפעול להעביר את הנהלת רכבת ישראל לעיר לוד. לשם כך יוקם צוות בהשתתפות נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר, אגף החשב הכללי במשרד האוצר, מינהל מקרקעי ישראל וחברת רכבת ישראל אשר יסייע לחברת הרכבת לקדם את יוזמתה להעברת מטה החברה ללוד ובמסגרת זאת יפעל למציאת מתווה מימון והסדרת נושא המקרקעין והתכנון.
 
כמו כן חברת רכבת ישראל תונחה לפעול להשגת ההיתרים הנדרשים ולתכנון מטה החברה בעיר לוד.
 
כיום מטה ברכבת ממוקם ברחוב ארלוזורוב בתל אביב והמעבר ללוד יאפשר פיתוח מתחם ארלוזורוב ויחזק את העיר לוד.