חודשה כניסת התוצרת החקלאית לרצועת עזה

מסוף קרני נפתח למעבר של תוצרת חקלאית לאחר שלושה שבועות בהן היה סגור משני הכיוונים. תנועת התוצרת החקלאית במסוף נפסקה לאחר שישראל אסרה על כניסת ירקות מרצועת עזה לישראל בגלל ההתרעות הבטחוניות


00:00 ,01.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מסוף קרני נפתח למעבר של תוצרת חקלאית לאחר שלושה שבועות בהן היה סגור משני הכיוונים. תנועת התוצרת החקלאית במסוף נפסקה לאחר שישראל אסרה על כניסת ירקות מרצועת עזה לישראל בגלל ההתרעות הבטחוניות והפלשתינאים בתגובה הפסיקו קליטת פירות מישראל, ובכלל זה כמויות גדולות של בננות, תפוחים, אגסים, משמשים, נקטרינות ואפרסקים.

שיתוק עבודת מסוף קרני גרמה להצטברות עודפים גדולים אצל משווקי הפירות בישראל שעמדו להיות מושמדים. ביממה האחרונה המתינה שיירה של 25 משאיות, שעמוסים ב-800 טון פירות מול מסוף קרני בציפיה לפתיחת המסוף. עד סוף היום (יום שלישי, 1 ביוני) צפויים כל הפירות להכנס לתוך הרצועה.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, פנה בימים האחרונים לשר הבטחון, שאול מופז ולראשי הצבא בבקשה שיחדשו פעילות המסוף. סלע אמר שהאישור שהעניק הצבא לפתיחת המסוף התקבל מבחינת החקלאים בדקה ה-91. נזקים כבר נגרמו כתוצאה מאי שיווק הפרי, אבל נמנע נזק כבד הרבה יותר של אובדן מאות טונות של פרי אם הפתיחה היתה נדחית אפילו ביממה.

סלע אמר שהחקלאים מודים לאנשי הצבא ורשות שדות התעופה על כך שלמרות האיום הבטחוני עימו הם מתמודדים הם מצאו את הדרך לחדש את תנועת הסחורות.