חברת "שפיר נתיב מהיר" זכתה במכרז להקמת נתיבים מהירים בכניסות לת"א וירושלים

החברה תשלם למדינה תמלוגים של 136 מיליון שקל עבור הקמה ותפעול הפרוייקט. הקמת הנתיבים המהירים בכניסות לת"א וירושלים נועדה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולצמצם את זמני הנסיעה של כלי רכב פרטיים


00:00 ,02.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תשלם למדינה תמלוגים של 136 מיליון שקל עבור הקמה ותפעול הפרוייקט. הקמת הנתיבים המהירים בכניסות לת"א וירושלים נועדה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולצמצם את זמני הנסיעה של כלי רכב פרטיים
 
חברת "שפיר נתיב מהיר" זכתה במכרז של משרדי האוצר והתחבורה להקמה ותפעול של נתיבי נסיעה מהירים לתחבורה ציבורית ולרכב פרטי, בכניסות לתל אביב וירושלים.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון  סיטרמן, והחשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה, ציינו כי מדובר במכרז ראשון מסוגו להקמת נתיב מהיר באורך של כ-13 קילומטרים, בקטע שבין מחלף בן גוריון ועד קיבוץ גלויות, בכניסה לתל אביב וכן נתיב מהיר נוסף ממחלף מוצא ועד גינות סחרוב שבכניסה לירושלים.
 
הנתיבים המהירים ישמשו את התחבורה הציבורית. כלי רכב פרטים יהיו זכאים להשתמש בנתיב תמורת אגרה שתיקבע על ידי הזכיינית. החברה המפעילה אמורה לשמור על רמת שירות גבוהה לנוסעים בנתיב המהיר. בעת גודש תנועה יעלה מחיר האגרה אוטומטית ובשעת שפל ירד המחיר למינימום שנקבע.
 
בעלי רכב פרטי שיעדיפו לנסוע בנתיב המהיר יוכלו להחנות את רכבם במגרש חנייה מיוחד שיוקם לצורך כך ולנסוע ללא תשלום למרכז תל אביב, באמצעות קווי אוטובוסים מיוחדים שיעמדו לרשותם.
 
הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה- B.O.T שבה היזם מקים את הפרוייקט במימונו ומתפעלו לתקופה של 30 שנה. הפרויקט כולל הקמת מסוף תחבורה באזור מחלף שפירים וישולבו בו חניוני "חנה וסע", מסוף אוטובוסים ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה.
 
חברת "שפיר נתיב מהיר" שזכתה במכרז גברה על שתי מתמודדות נוספות "נתיבי דרך ארץ" (דניה סיבוס, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל ואגד אחזקות) ו"הנתיב הירוק" (תהל, אשטרום, קווים וקרדן) לאחר שהציעה לשלם למדינה תמלוגים בסך 136 מיליון שקל עבור הזיכיון להקמה ותפעול של הפרויקט. זליכה וסיטרמן ציינו כי ועדת המכרזים הבינמשרדית, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, עמי לנדאו, החליטה בהתאם לתנאי המכרז כי הצעתה של חברת הנתיב הירוק תישאר בתוקף עד להשלמת המשא ומתן הפיננסי בין "חברת שפיר" לממני הפרויקט.
 
החשב הכללי הדגיש כי הצעתה של חברת "שפיר נתיב מהיר" מהווה הישג חסר תקדים העולה על כל ציפיות המדינה במכרז והדבר מצביע על אמון של המגזר הפרטי בפרויקטים מסוג זה. לאור ההצלחה בוחנים במשרדי האוצר והתחבורה לפרסם בעתיד הקרוב מכרזים נוספים להקמה ותפעול של נתיבים מהירים בכניסות לתל אביב.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי הקמת הנתיבים המהירים בכניסות לתל אביב וירושלים נועדה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולצמצם את זמני הנסיעה של כלי רכב פרטים. לדבריו, הפרויקט ישתלב במסגרת התוכניות להקמת הרכבות הקלות בירושלים ותל אביב.