חברת לינום תכרה את המנהרה בקו הרכבת בין נתב"ג למודיעין

ההשקעה תסתכם ב-67 מיליון שקל - לפי אומדני הרכבת.למכרז ניגשו ארבע חברות. שתיים מהן הציעו מחיר הקרוב המאוד להצעה הזוכה; חברה רביעית, שפיר הנדסה, הציעה יותר מ-120 מיליון שקל. ברכבת ישראל אישרו כי לינום זכתה במכרז, אך סירבו להתייחס להצעות הכספיות של החברות.


00:00 ,10.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת לינום, שבשליטת חופרי השרון, תבצע את העבודת לכריית המנהרה בקו הרכבת בין נתב"ג למודיעין, בהשקעה של 67 מיליון שקל. כך החליטה ועדת המכרזים של רכבת ישראל.

ההשקעה תסתכם ב-67 מיליון שקל - לפי אומדני הרכבת

למכרז ניגשו ארבע חברות. שתיים מהן הציעו מחיר הקרוב המאוד להצעה הזוכה; חברה רביעית, שפיר הנדסה, הציעה יותר מ-120 מיליון שקל. ברכבת ישראל אישרו כי לינום זכתה במכרז, אך סירבו להתייחס להצעות הכספיות של החברות. להערכת מקורות בענף התחבורה, ההצעה הגבוהה של שפיר הנדסה נובעת משיטת ביצוע שונה של כריית המנהרה.

המחיר נמוך מההערכות ערב הגשת המכרז, ולפיהן ההשקעה תסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל. אומדן הרכבת ערב המכרז היה 70-60 מיליון שקל.

הקו בין נתב"ג למודיעין הוא חלק מפרויקט הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים. עקב גילוי קברים בתוואי, נוצר צורך בכריית מנהרה מתחתם. העבודות להנחת הקו למודיעין התחילו בראשית 2004, והיו אמורות להסתיים ברבעון השני של 2006. ההערכה כעת היא כי בשל כריית המנהרה, הקו ייחנך רק בסוף 2006. עם זאת מקורות בענף התחבורה ציינו כי לוח הזמנים במכרז קצר מאוד, וספק רב אם החברה המבצעת תעמוד בו.

במכרז הציעה לראשונה הרכבת בונוס לקבלן המבצע על הקדמת לוחות הזמנים - בהיקף של עד 2.5 מיליון שקל. על כל יום בו מאחרת החברה היא תיקנס ב-100 אלף שקל.

מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור, אמר כי הרכבת תעשה כל שביכולתה על מנת לסיים את העבודות בזמן שנקבע. "אנחנו נעבוד משני כיווני המסילה כדי לקצר את העבודות ולעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו, גם אם הם קשים", ציין.