חברת Northcroft תפקח על ביצוע עבודות של חברת רכבת ישראל וחברת מע"צ

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, הודיע היום כי החברה הבריטית Northcroft נבחרה לביצוע הבקרה על תכנית הפיתוח והאחזקה של חברת מע"צ.


00:00 ,03.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, הודיע היום כי החברה הבריטית Northcroft נבחרה לביצוע הבקרה על תכנית הפיתוח והאחזקה של חברת מע"צ.
 
במסגרת המדיניות של שר האוצר והחשב הכללי לאימוץ נורמות עסקיות מקובלות בעבודות הממשלה, הנחה החשכ"ל את סגנו, רו"ח צבי חלמיש, לבחור חברת בקרה בינלאומית שתפקח על ביצוע עבודות התשתית והאחזקה של חברת רכבת ישראל וחברת מע"צ. מטרת הפיקוח הינה לוודא כי הפרויקטים מבוצעים באיכות הנדרשת, ולמנוע חריגות מהתקציב ולוחות הזמנים שנקבעו בהסכם הפיתוח וכן למנוע תופעות כגון סלילת כבישים לא איכותית הפוגעת בבטיחות.
 
חברת Northcroft נבחרה במכרז שנערך ע"י ועדת מכרזים בין משרדית בראשות סגן החשב הכללי, רו"ח צבי חלמיש, וכללה את צ'ארלי סולומון, סמנכ"ל משרד התחבורה, ואת עמית לנג מאגף התקציבים באוצר.
חברת Northcroft הינה חברה אנגלית הפועלת מעל 160 שנה, ומעסיקה אלפי עובדים בעשרות סניפים ברחבי העולם. לחברה ניסיון בין לאומי עשיר בתחום התחבורה. בנוסף למהנדסים שיגיעו לארץ מחו"ל, תעסיק החברה יועצים מקומיים.  
 
תקציב תכנית הפיתוח של חברת מע"צ עומד כיום על כ- 1.5 מיליארד ש"ח בשנה. הסכם הפיתוח עם חברת מע"צ נחתם בחודש יולי בשנה שעברה, כאשר החשב הכללי התנה את חתימת ההסכם, בין היתר, בזכות המדינה למנות חברת בקרה בעלת ניסיון בין לאומי עשיר שתפקח על ביצועי מע"צ.
 
ד"ר זליכה ציין כי: "הניסיון בעולם ובישראל מלמד כי העדרה של בקרה בלתי תלויה תביא לפגיעה באיכות העבודות, לחריגות בלוחות זמנים ולחריגות של עשרות אחוזים בתקציב. לפני כחצי שנה נבחרה החברה האמריקאית PB לביצוע בקרה על תכנית הפיתוח של חברת רכבת ישראל, והיום ניתן לומר בוודאות כי מדובר במהלך התורם רבות לממשלה ולרכבת לביצוע מוצלח של תכנית הפיתוח. זליכה הוסיף כי לאור ההיקף הבלתי נסבל של תאונות הדרכים במדינת ישראל יש לבקרת האיכות חשיבות לאומית עליונה."