ח"כ משה כחלון קרא להאיץ את פתיחת שוק הדואר לתחרות

"על אף שאושרה פתיחת התחרות לענף הדואר לפני כ-5 חודשים, עדיין אין סימנים לכך"אמר כחלון


00:00 ,21.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

"על אף שאושרה פתיחת התחרות לענף הדואר לפני כ-5 חודשים, עדיין אין סימנים לכך"אמר כחלון
 
בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה אמר יו"ר הוועדה ח"כ משה כחלון שאין תחרות הוגנת בענף בגלל הרגולציה, ועדת התעריפים. בגלל סבסוד צולב, מרכזי החלוקה ונסיבות אחרות. "מגיעות פניות רבות של אזרחים שטרם נהנים מהפיכת הרשות לחברה".
 
ח"כ אמנון כהן הדגיש את חשיבות השירות שאמור להינתן לאזרח בפריפריה. "חשוב לתת את השירותים בפריפריה איפה שלא נפתחים סניפי דואר".
 
ח"כ אחמד טיבי הדגיש את ההזנחה הקיימת בפריפריה, "במקומות רבים לא ניתנים שירותי דואר".
ח"כ יעקב כהן אמר שהחברות המתחרות הן רק אחוז אחד מכל הפעילות, ולכן אין תחרות הוגנת.
 
ראובן כארזי, יו"ר נציגות העובדים בחברת הדואר, ציין שהחברה עמדה בדרישות הממשלה, בהמשך לבקשת האוצר קוצצו 400 משרות אך המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה. "התחרות מתבצעת רק על פלח השוק שהינו בעל עניין, והוא מרכז הארץ".
 
שבי דלמדיגוס, מנכ"ל חברת ד.ש לוגיסטיקה, אמר שחברת הדואר רוצה למנוע את כניסתה של מתחרים בשוק "מחיר הבול הבודד לעומת המחיר המוצע של הבול הכמותי, כמעט פי שניים. למרות שהשוק נפתח לתחרות, אף אחד לא נכנס".
 
אבשלום הרן, מנכ"ל חברת מסר, טען שהסבסוד הצולב שמבצעת חברת הדואר מאפשר חסימת התחרות. "חברת הדואר הורידה את מחיר הדואר לעסקים על חשבון הצרכנים הפרטיים". שלמה עיני, מנכ"ל אייר מייל אקספרס, העלה אף הוא טיעונים על חוסר תחרות.
 
אבי הוכמן, מנכ"ל חברת הדואר ישראל, התייחס לטיעונים שהועלו, ואמר שהחברה מפסידה בתחום הפרטי. "אם לא נגיע להסדר בדבר המימון ואופן הביצוע של השירות האוניברסלי, לא נוכל לספקו" אמר.
 
מר הוכמן אמר שהחברה מוכנה לאפשר כניסה למרכזי החלוקה תמורת מחיר שייקבע על ידי ועדת התעריפים. החברה הפסידה 55 מיליון ₪ והשנה היא עושה מאמצים להגיע לאיזון כלכלי, על מנת שלא לפגוע בשירות לאזרח".
 
ערן ניצן, רכז תקשורת אגף התקציבים, אמר שוועדת התעריפים אמורה ליצור מערכת תעריפים שתמנע סבסוד צולב.