זעם בקרב אנשי עסקים: עלייה של 50% בתעריף המעבר בין ישראל לירדן

פתיחתו של שירות VIP היווה קיצור משמעותי של התהליך עבור אנשי עסקים שזמנם אינו בידם. בתחילת החודש הועלה ב- 50% תעריף השירות במעבר הגבול שייח חוסיין. רש"ת בתגובה: הזכיין הוא זה שקובע התעריפים לשירותים אלה בכפוף לעמידה בסכומים מקסימליים שאושרו במכרז. לאופר GH


00:00 ,23.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

פתיחתו של שירות VIP לפני כשנה היווה קיצור משמעותי של התהליך עבור אנשי עסקים שזמנם אינו בידם. בתחילת החודש הועלה ב- 50% תעריף השירות במעבר הגבול שייח חוסיין. רש"ת בתגובה: הזכיין הוא זה שקובע התעריפים לשירותים אלה בכפוף לעמידה בסכומים מקסימליים שאושרו במכרז. לאופר GHI בתגובה: המחיר עבור השירות במעבר שייח חוסיין הוגדר כמחיר היכרות לתקופה קצובה
 
אנשי העסקים הביעו לאחרונה את מחאתם בפני רשות שדות התעופה האמונה על קביעת תעריפי המעבר וציינו כי ייקור תעריפי שירות ה- VIP הינה חסרת כל פרופורציה באשר להיקף הפעילות הנדרש והעלייה בתעריף נעשתה ללא הצדקה כלכלית או ביסוס התייקרות התשומות.
 
לדברי אותם גורמים, הליך המעבר בגבול מהצד הישראלי לירדני מצריך באופן כללי המתנות מרובות ומיותרות ואורך במקרים רבים – במיוחד בחזרה לישראל – מספר שעות, כאשר רוב הזמן מבוזבז בהמתנה לאוטובוס הנוסע פעם בשעה או בהמתנה לבדיקה ביטחונית של האוטובוס.
 
לעומת זאת, שירות ה- VIP מציע אירוח בחדרי המתנה בעת שדייל אישי מבצע את כל עבודת הניירת הנדרשת במעבר הגבול כולל ביקורת דרכונים, ביקורת גבולות, תשלום מסים ועוד. השירות כולל בין היתר הסעת הלקוח מכל נקודה בארץ למעבר הגבול המבוקש וכן הסעת הלקוח ברכב פרטי לנקודה המבוקשת בירדן.
 
לדברי אותם גורמים, פתיחתו של שירות VIP לפני כשנה היווה קיצור משמעותי של התהליך עבור אנשי עסקים שזמנם אינו בידם. השירות איפשר קיצור התהליך ממספר שעות לפחות ממחצית השעה. יחד עם זאת, הם טוענים, כאמור, כי עלייה של 50% בתעריף השירות הינה מוגזמת וחסרת כל פרופורציה.
 
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי חברת "לאופר- GHI" היא זו שמספקת במסופי הגבול את שירותי האח"מ והיא זו שקובעת התעריפים לשירותים אלה בכפוף לעמידה בסכומים מקסימליים שאושרו במכרז. "המחירים שגובה החברה הינם בהתאם לחוזה שלה עם רש"ת ", ציין דובר רש"ת.
 
דובר חברת לאופר GHI, מקבוצת ממן, מסר בתגובה כי אכן לאחר שנים רבות בהם סיפקה החברה את שירותי הוי.איי.פי בשדה התעופה בן גוריון, השיקה החברה באפריל 2008 שירות דומה גם במעברים היבשתיים בגבול ירדן (בגשר אלנבי ובמעבר שייח חוסיין שבעמק בית שאן).
 
עפ"י דובר לאופר GHI, בגין שירות ה- VIP גבתה החברה 40$ (לא כולל מע"מ) בגשר אלנבי והמחיר נותר גם כיום ללא שינוי. לעומת זאת, ציין הדובר, במעבר שייח חוסיין גבתה החברה עד כה 20$ בלבד כמחיר היכרות ואכן, בימים אלו התקבלה החלטה להעלות את התעריף ל- 30$ (לא כולל מע"מ) בלבד. זאת לאחר למעלה משנה בה פועל השירות לשביעות רצונם המלאה של הלקוחות.