ועדת שיינין ממליצה שהמדינה תממן את שכרם של קציני הבטיחות בתעבורה

"משרד התחבורה החליט לחזק את מעמדם של קציני בטיחות בתעבורה. מנהלים בחברות של ציי רכב שלא ימלאו אחרי הוראות של קציני בטיחות, ישלמו קנסות של 10 אלף שקל". כך הודיע שוקי שדה, מנהל אגף הרישוי וממונה על קציני הבטיחות במשרד התחבורה במפגש עם הנהלת איגוד קציני בטיח


00:00 ,26.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

קנסות של 10 אלף ש"ח על מנהלים שיפרו הוראות קצין בטיחות
 
"משרד התחבורה החליט לחזק את מעמדם של קציני בטיחות בתעבורה. מנהלים בחברות של ציי רכב שלא ימלאו אחרי הוראות של קציני בטיחות, ישלמו קנסות של 10 אלף שקל". כך הודיע שוקי שדה, מנהל אגף הרישוי וממונה על קציני הבטיחות במשרד התחבורה במפגש עם הנהלת איגוד קציני בטיחות שנערך בערב פסח בתל אביב.
 
עוד נמסר במפגש עם איגוד קציני בטיחות, אמר הכלכלן יעקב שיינין, העומד בראש ועדת שיינין שהתמנתה על ידי שר התחבורה לבחון את נושא הבטיחות בדרכים, שהועדה ממליצה ששכרם של קציני הבטיחות ימומן על ידי המדינה. בכך מבקשת ועדת שיינין, המכינה תכנית אסטרטגית לאומית למאבק בתאונות הדרכים, לנתק את קציני הבטיחות מהתלות באלה הממנים את פעילותם. בהקשר זה הודיע שוקי שדה כי חל איסור לפטר קצין בטיחות לפני שימצא לו מחליף.
 
כיום מממנות חברות ההובלה וההסעה את העסקתם של קציני הבטיחות.
 
יעקב רוזנטל, יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, מסר כי מנהלים בחברות קובעים כי החיסכון שמביא קצין הבטיחות בעבודתו, גדול בהרבה מההוצאה הכרוכה בהעסקתו וכן לצמצום משמעותי במספר תאונות הדרכים ובחומרתן.
 
באיגוד קציני בטיחות רשומים כ – 3000 קציני בטיחות.