שמחון החליט על הקמת ועדת המשנה לנוכח העיכובים בסלילת קטע 18 העובר מצומת עירון ליקנעם, ובקטעים 19 ו- 20- בדרום. שמחון אמר כי הכביש הקיים כיום ”בין גדרה לחדרה” משרת את תושבי מרכז הארץ, וכשהגיע הרגע להשלים את הכביש ולחבר את תושבי הפריפריה פתאום צצות בעיות שונות הנוגעות לאיכות הסביבה. ”הממשלה לא צריכה להחליט על התנתקות מהגליל. כבר היום אנחנו מנותקים ממרכז הארץ”, אמר שמחון, בעצמו תושב הצפון.
חברי כנסת ונציגי הארגונים הירוקים ביקשו משר התחבורה מאיר שטרית, לשקול חציבת מנהרה בקטע 18 בשל ערכי הטבע המיוחדים שבו. ח”כ מלי- פולישוק- בלוך, התייחסה לאופן הלקוי שבו התקבלו החלטות לגבי קטע 18, ללא כל בסיס עובדתי ובלי שנבחנו ברצינות החלופות השונות שהוצעו לסלילת הכביש בקטע זה. שמחון הציג עבדוה שכתב ד”ר פולישוק לפיה עלות חציבת מנהרה באזור קטע 18 נמוכה מעלות סלילת כביש וזאת בשל המסלע המיוחד באזור שאינו מחייב השקעה מיוחדת בחציבה. עמדה מנוגדת הציג ח”כ אליעזר כהן שטען כי חייבים לסיים את סלילת הכביש מהר ככל האפשר ממש כפי שנעשה במנהטן.
שר התחבורה מאיר שטרית הציג עמדה נחרצת לפיה לא יסכים לשום עיכובים בסלילת הכביש, וזאת משיקולים חברתיים. ”אני מאמין בתחבורה חברתית שתקרב את הפריפריה למרכז”, אמר שטרית. לדבריו, מדיניות הממשלה שמנסה להקים אזורי תעשיה ”בכל חור” היא שגויה, ובמקומה יש לסלול דרכי תחבורה מהירות שיאפשרו לתושבי הפריפריה לנסוע לעבודתם במרכז ויביאו לפיזור אוכלוסין. ”במקום פריפריה יהיו לנו פרברים”, אמר שטרית.
שטרית הודיע כי בתוך חודש יכריע האם גם קטע 18 יסלל בשיטת ה- BOT על ידי חברת דרך ארץ, שזכתה במכרז לסלילת כביש 6, למעט הקטעים בצפון ובדרום, או באמצעות חברת כביש חוצה ישראל בתקציב ממשלתי. החשב הכללי הודיע כי יש הרשאה תקציבית לסלילת קטע 18. כרגע קיים פער של כ- 40 מיליון דולר בין ההערכה התקציבית של חברת דרך ארץ לבין ההערכה התקציבית של חברת חוצה ישראל.
יהודה כהן, מנכ”ל חברת חוצה ישראל אמר כי החברה הוציאה שלושה מכרזים לקטע 18 , אך טרם התקבל אישור מקק”ל להעתקת העצים. מנכ”ל קק”ל אמר כי בקטע 18 ישנם ערכי טבע שחייבים לשמרם וכי יונסקו עומדת להכריז על פארק מנשה כאזור ביוספרי מיוחד במינו.