ועדת הכלכלה החלה באישור תקנות האגרה בנתיב המהיר בכביש מס' 1

הקמת הנתיב, שאורכו 12 קילומטר, נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי ולהפחית את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב


00:00 ,09.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הקמת הנתיב, שאורכו 12 קילומטר, נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי ולהפחית את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב
 
ועדת הכלכלה של הכנסת החלה היום בתהליך אישור תקנות הנתיבים המהירים שהוגשו על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, המסדירות את תשלום האגרה בפרויקט הנתיב המהיר, בכביש מס' 1 בכניסה לתל אביב.
 
הנתיב המהיר שאורכו כ-12 קילומטרים מיועד לשמש כנתיב מהיר עבור התחבורה הציבורית וביתרת הקיבולת שלו יהיו רשאים להשתמש גם כלי רכב פרטיים תמורת תשלום אגרה.
 
השר כץ ציין כי במסגרת הפרויקט שיחנך בסוף השנה הבאה (2010) תופעל מערכת אגרה ייחודית שתווסת את תעריפי האגרה שתגבה מהמשתמשים בנתיב, בהתאם לעומסי התנועה בכביש. ככל שהגודש בנתיב יהיה גדול יותר כך גם תעריף האגרה יהיה גבוה יותר.
 
פרויקט הנתיב המהיר מתבצע בשיטת ה-B.O.T. שבה היזם מקים את הפרויקט במימונו ומתפעל אותו במשך 20 שנה. במסגרת המיזם הוסב הנתיב השמאלי בכביש ירושלים - תל אביב, בקטע שבין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות לנתיב שישמש כנתיב מהיר. במקומו נסלל בימים אלה נתיב ימני נוסף. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-480 מיליון שקל.
 
השר כץ ציין כי הקמת הנתיב המהיר נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי ולהפחית את עומסי התנועה במטרופולין תל אביב. בנתיב תתאפשר נסיעה לאוטובוסים, מוניות שרות וכלי רכב שמסיעים ארבעה נוסעים ויותר, ללא תשלום אגרה, בעוד ששאר כלי הרכב ישלמו אגרה משתנה, בהתאם לנפחי התנועה בכביש.
 
בעלי רכב פרטי יוכלו לחנות בחניון "חנה וסע" המוקם בימים אלה באזור שפירים ולנסוע משם באמצעות מערכת הסעות מיוחדת ("שאטלים") ללא תשלום, לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן.
 
יצוין כי קטע הכביש ממחלף בן גוריון ועד הכניסה לנתיבי איילון הוא אחד הקטעים העמוסים ביותר במדינה, במיוחד בשעות הבוקר. מידי יום עוברים בקטע זה יותר מ-100 אלף כלי רכב.