ועדת הכלכלה אישרה הארכת תוקף רשיון נהיגה מחמש לעשר שנים

שמחון קבע כי עלות חידוש רשיון לעשר שנים לא תעלה על 365 ₪; עוד אישרה הועדה חובת חגירת ילדים עד גיל 8 במושב בטיחות או במושב מגביה


00:00 ,14.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שמחון קבע כי עלות חידוש רשיון לעשר שנים לא תעלה על 365 ₪; עוד אישרה הועדה חובת חגירת ילדים עד גיל 8 במושב בטיחות או במושב מגביה

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שהגיש שר התחבורה המאריכות את תוקף רשיון הנהיגה מחמש שנים לעשר שנים. עם זאת, יו”ר הועדה ח”כ שלום שמחון, הודיע כי אישור התקנות תקף רק בתנאי שעלות חידוש רשיון לעשר שנים לנהגים לא תעלה על
365 ₪. שמחון קבע את הסכום על פי חישוב של 65% מהכפלת הסכום הנגבה עבור רשיון לחמש שנים (281 ש”ח). משרד התחבורה הסכים לתנאי שקבע שמחון. אם יבקש משרד האוצר להעלות את הסכום יוחזרו התקנות לאישור ועדת הכלכלה. עפ”י נתוני משרד התחבורה יחסוך השינוי למשרד התחבורה 7.4 מיליון ₪ בשנה. המשרד הציג לועדה מחקר לפיו ברוב מדינות המערב מועדי חידוש הרשיון ארוכים יותר מהנהוג בישראל. בצרפת ובגרמניה- מחודש רשיון לכל החיים (עד גיל מסויים).

כמו כן אישרה הועדה תקנות הנוגעות לחובת רתימת ילדים ברכב פרטי. התקנות מגדירות שני סוגי מושבים, האחד מיועד לילדים עד גיל 3 ואחר לילדים עד גיל 8, וקובעות כי חובה לרתום ילדים במושב המיוחד עד גיל 8, שכן בטווח הגילאים עד גיל 8 חגורות הבטיחות הרגילות מסוכנות שכן אינן מתאימות למידותיו של הילד. כמו כן קובעות התקנות כי ילד עד גיל שנה יש להסיע נגד כיוון הנסיעה ואוסרות להסיע ילד במושב בטיחות מול כרית אוויר. ד”ר מיכל חמו- לותם, מנכ”לית ארגון ”בטרם- לבטיחות ילדים”, שיזם את תיקון התקנה, הציגה לועדה נתונים לפיהם מושבי הבטיחות מפחיתים ב- 71%-92% את שיעורי התמותה והפגיעה של תינוקות הנוסעים נגד כיוון הנסיעה, ומפחיתים ב- 54%-60% את שיעורי התמותה והפגיעה של פעוטות הנוסעים עם כיוון הנסיעה, וב- 59% את שיעורי הפגיעה של ילדים החגורים במושב מגביה (בוסטר). בשנת 2003 נפגעו בתאונות דרכים כנוסים ברכב 2526 ילדים עד גיל 9, 37 מהם נפטרו ו- 240 נפצעו באורח קשה. מהנתונים שנאספו בשנת 2002 עולה כי אף ילד שישב במושב בטיחות לא נפגע באורח חמור.

בנוסף אישרה הועדה את תקנות התעבורה הקובעות חובת נשיאת לוחית זיהוי נוספת בכלי רכב כבדים, שתסייע לקלוט את זיהויין באמצעים אלקטרוניים, וזאת כדי לאפשר להן לנסוע בכביש חוצה ישראל.

הועדה אישרה להרחיב את האישור המאפשר התקנות סוג חדש של פנסי חזית על פי התקינה הפדרלית של ארה”ב. אישור תקנה זו יאפשר ליבואני הרכב לייבא דגמים חדישים של כלי רכב המצוידים בפנסים חדישים.