התעשיינים דורשים עדיפות לחברות ישראליות במכרזי משרד התחבורה

בעקבות תוכנית ההשקעות של משרד התחבורה לחומש הבא, עדי ליבנה לשר התחבורה ולשר התשתיות: לתת עדיפות במכרזים לחברות ישראליות; טוען - כל 1% עבודה לתעשייה, יביא ליצירתם של כ-1,500 מקומות עבודה חדשים


00:00 ,27.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות תוכנית ההשקעות של משרד התחבורה לחומש הבא, עדי ליבנה לשר התחבורה ולשר התשתיות: לתת עדיפות במכרזים לחברות ישראליות; טוען - כל 1% עבודה לתעשייה, יביא ליצירתם של כ-1,500 מקומות עבודה חדשים.
 
בעקבות תוכנית ההשקעות של משרד התחבורה לחומש הבא, קורא עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, לשר התחבורה ולשר התשתיות, לתת עדיפות במכרזים לחברות ישראליות.
 
ליבנה טוען, כי מסירת כל 1% מהעבודות לתעשייה בארץ, תביא ליצירתם של כ-1,500 מקומות עבודה חדשים, במאות מפעלים וחברות הקשורים לתעשיית הבנייה, המתכת והחשמל ועוד.
 
ליבנה מעריך, כי מתוך 68 מיליארדי שקל שאמורים להיות מושקעים בתחום התחבורה בשנים 2006 - 2010, כ-10% לפחות מההשקעות, (כ-7 מיליארד שקל), יכולות להיות מבוצעות ע"י התעשייה הישראלית. מדובר בתחומים של אספלט, חומרי מחצבה, עבודות מתכת, הרכבת קרונות רכבת, הרכבת אוטובוסים, מערכות בקרה ועוד.
 
ליבנה טוען, כי בשעה שבעולם כולו מגינות הממשלות "בחירוף נפש" על התעשייה המקומית שלהן ומערימות קשיים בפני חברות ישראליות וחברות זרות אחרות מלהשתתף במכרזים ממשלתיים וציבוריים - הרי שבישראל המצב הפוך וכמעט הכל פתוח ופרוץ.
 
יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים קרא לשר התחבורה ולשר התשתיות, לדאוג לכך שבמידה וחברות זרות תזכנה במכרזים, הן יגדילו את אחוז רכישות הגומלין שלהן מהתעשייה הישראלית, מעבר ל-30% מהיקף המכרז המתחייב.
 
יצויין, כי על פי התוכנית של משרד התחבורה יושקעו בחומש הבא 43 מיליארד שקל בתשתיות תחבורה יבשתיות; 21 מיליארד שקל יושקעו בתשתיות תחבורה עירוניות. כן יושקעו 4.5 מיליארד שקל בתעופה ובנמלים.