השר שטרית פועל לעידוד השקעות האיחוד האירופי בפרוייקטים תחבורתיים

שר התחבורה מאיר שטרית נפגש היום בלשכתו עם סגן נשיא הבנק האירופי להשקעות – פיליפ דה פונטיין ויו. השר שטרית הציג בפני אורחו מספר פרוייקטים של תשתיות תחבורה בעלי חשיבות אזורית, אשר יש בהם הצדקה רבה להתערבות כספית של האיחוד האירופי


00:00 ,07.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית נפגש היום בלשכתו עם סגן נשיא הבנק האירופי להשקעות – פיליפ דה פונטיין ויו. השר שטרית הציג בפני אורחו מספר פרוייקטים של תשתיות תחבורה בעלי חשיבות אזורית, אשר יש בהם הצדקה רבה להתערבות כספית של האיחוד האירופי.
 
הפרוייקט הראשון שהציג השר הוא מסילת הרכבת השנייה בתוואי של רכבת העמק אשר תשרת את תנועת הסחורות מירדן ואליה בין הערים אירביד לחיפה. מסילה זו, אשר תתווסף למסילה ה"אזרחית" שתשרת את תושבי הארץ, מיועדת להחליף את מאות אלפי המשאיות הנוסעות בתוואי זה בכל שנה והמהוות מעמסה תחבורתית ובטחונית.
 
לדברי שטרית, רכבת זו תהווה נכס ראשון במעלה עבור ענפי היצוא והיבוא של ירדן ובעתיד תוכל לשרת גם את עיראק. שטרית הוסיף כי לתוואי זה ניתן יהיה להוסיף שלוחה שתגיע לשומרון ושתוכל לשרת גם את הרשות הפלשתינית.
 
סגן הנשיא הביע עניין רב בפרוייקט וציין כי הוא ידון בעניין עם שר האוצר הירדני במטרה לעודד את הירדנים לפעול לקידום הפרוייקט אשר ישרת בעיקר אותם. הוא הוסיף ואמר כי ישנו סיכוי של ממש למימון אירופי לפרוייקט וכי החלטה בנושא תגובש לאחר קיום מספר בדיקות.
 
הפרוייקט השני עליו דובר הוא הגשר היבשתי בין עזה לנמל אשדוד. עפ"י המוצע תסלל מסילת רכבת בין שתי הערים הללו, בכדי שלרשות הפלשתינית בעזה תהיה גישה קלה ובטוחה יותר למעבר סחורות מעזה ואליה דרך נמל אשדוד, במקום ע"י משאיות במסופים.
 
בנושא ההשקעות ברשות הפלשתינית ציין השר כי אם האיחוד האירופי מעוניין להשקיע בשטחי הרשות ולרווחתה, רצוי כי הם יתעקשו שהטרור הגואה ברשות ייפסק: "חשוב שהרשות תבין שהשקעות לא הולכות ביחד עם טרור". שטרית ציין כי גישתו של אבו מאזן לפתרון בעיית הטרור ב"נחמדות" לא תועיל וכי עליו להיות תקיף, להתעקש על נוכחות של כוח חמוש אחד בלבד בשם הרשות ולהשליט חוק וסדר.