השר שטרית מתנגד נחרצות לכוונת האוצר להגדיל את המס על מחיר הגפ"מ

שר התחבורה , מאיר שטרית הודיע היום על התנגדותו הנחרצת לכוונת משרד האוצר להגדיל את המס המוטל כיום על מחירי הגפ"מ (גז פחממני מעובה) ולבטל את הפטור המלא ממס, הקיים על ערכות הסבת רכב לגז


00:00 ,24.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית הודיע היום על התנגדותו הנחרצת לכוונת משרד האוצר להגדיל את המס המוטל כיום על מחירי הגפ"מ (גז פחממני מעובה) ולבטל את הפטור המלא ממס, הקיים על ערכות הסבת רכב לגז
 
השר שטרית פנה לאחרונה למשרד האוצר בדרישה להקפיא את מחיר הגז לעשר שנים, במטרה לעודד כלי רכב לעבור להנעה בגז ולצימצום משמעותי ברמת זיהום האוויר. המחיר הזול של הגז נובע בעיקר מהמס הנמוך המוטל עליו לליטר, בסך 10 אגורותלעומת 2.20 שקלים, המוטלים כמס על ליטר בנזין.
 
מחירי הגז הוזלו לפני כשנתיים במטרה לעודד נהגים להשתמש בגפ"מ, מאחר ומדובר בדלק נקי ומזוהם פחות מבנזין וסולר.האוצר התחייב לשמר את המיסוי הנוכחי עד לסוף שנת 2006 וכעת מבקש השר שטרית להאריך את תוקף ההתחייבות לעשר שנים נוספות.
 
בשל עליית מחירי הדלק נרשמו בארבעת החודשים האחרונים יותר מ - 200 הסבות נוספות של מכוניות מבנזין לגז וכיום יש בישראל יותר כ - 750 מכוניות הפועלות באמצעות גז.עשרות מכוניות נוספות נמצאות כיום בתהליכי אישור. בשנה וחצי האחרונות נפתחו 21 מוסכים חדשים להתקנת ערכות גז. 12 יבואנים מורשים מייבאים כיום את ערכות הגז.
 
יצויין כי החל מנובמבר 2005 ניתן להסב כלי רכב עם מנוע בנזין למנוע גז, בתוך 72 שעות בלבד, זאת לאחר שמשרד התחבורה קיצר את ההליכים להסבת כלי רכב להנעה בגז.בעקבות קיצור הנהלים יכול כל בעל רכב המבקש להסב את רכבו מבנזין לגז, להתקין את הערכה אצל המוסכים המורשים בארץ ולאחר מכן לאשרו במשרד הרישוי, מבלי לעבור את כל הליכי הרישוי שנדרשו עד כה.
 
לפני כשנה החליט שר התחבורה להרחיב את השימוש להנעה בגז לכלי רכב מדגמי 1995 ואילך, במטרה לעודד את השימוש בכלי רכב המונעים בגז וכיום נבחנת אפשרות להתיר את ההנעה באמצעות גז גם לכלי רכב שיוצרו לפני 1995.