השר שטרית: האיחוד האירופי מגלה ענין במספר פרוייקטים תחבורתיים

שר התחבורה שטרית: פרוייקטים שונים זוכים לעניין רב מצד האיחוד האירופי, כגון קו הרכבת אשר יחבר בין נמל חיפה, העיר אירביד בירדן ועיראק; מסילת רכבת בין עזה ליו"ש; מסילת רכבת בין נמלי עזה ואשדוד


00:00 ,31.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית שב אתמול מביקור רשמי ביוון. ביום שישי האחרון השתתף השר במפגש שרי תחבורה של מדינות אזור הים השחור. למפגש זה הוזמן השר לפני מספר חודשים על ידי סגן ראש ממשלת בולגריה, אשר נפגש עם השר בישראל.
 
ארגון זה (ה- BSEC) מאגד מדינות כרוסיה, אוקראינה, רומניה, בולגריה, יוון, מולדובה ועוד.
 
במהלך הכנס יצר השר קשרים עם שרי התחבורה מהמדינות המשתתפות והעלה במהלך המפגשים נושאים בעלי עניין משותף. כך, למשל, הועלה הנושא של סטנדרטיזציה של רשיונות הנהיגה על בסיס הכרה הדדית עבור הרשיונות במדינות הללו ובישראל; תקנים של בטיחות אשר יהיו משותפים למדינות ועוד.
 
השר שטרית ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בהידוק שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל וגוף בינלאומי חשוב זה. עמדה זו מקבלת משנה תוקף בעקבות החלטת האיחוד האירופי הקוראת להתקרבות בין גוף זה לבין מדינות המזה"ת, בכדי לקדם פרוייקטים באזור.
 
לדבריו, למדיניות זו של האיחוד האירופי יש השלכות גם על ענייני תחבורה. השר הוסיף כי פרוייקטים שונים זוכים לעניין רב מצד האיחוד האירופי, כגון קו הרכבת אשר יחבר בין נמל חיפה, העיר אירביד בירדן ועיראק; מסילת רכבת בין עזה ליו"ש; מסילת רכבת בין נמלי עזה ואשדוד. השר שטרית ציין כי עניין זה עשוי בהחלט להוביל לסיוע של האיחוד בקידום הפרוייקטים הללו ובמימונם.